Skip to main content
  • Logo Wehkamp
  • Essent logo

Textbroker zoekt voor verschillende afdelingen gemotiveerde medewerkers

Op zoek naar een uitdagende baan? Zet jouw kwaliteiten in binnen onze onderneming; of het nu programmeren, projectcoördinatie, klanten- en auteursservice, productmanagement of marketing is. Binnen ons dynamische en jonge team, gekenmerkt door een informele bedrijfscultuur, worden jouw ideeën gehoord en kun jij het verschil maken!

Textbroker werkt continu aan het verbeteren van het platform met behulp van onze vaste medewerkers, freelancers en stagiairs. Dit zorgt voor spannende promotie- en doorgroeimogelijkheden. Onder andere taalwetenschappers, marketingexperts en programmeurs kunnen bij Textbroker uitdagende werkzaamheden verwachten. Stagairs mogen een uitstekende begeleiding verwachten, waarbij zelfontwikkeling centraal staat.

Hier vind je onze actuele vacatures. We kijken uit naar jouw sollicitatie!

Pionier in tien talen met internationaal succes

Textbroker is sinds 2005 de pionier onder de tekstmarktplaatsen. Met kantoren in New York en Las Vegas bieden wij vanuit Mainz onze Europese klanten professionele SEO-teksten en hoogwaardige content op maat aan. Wereldwijd hebben zich duizenden klanten en auteurs aangemeld, die maandelijks meer dan 100.000 tekstopdrachten via Textbroker afhandelen. We bieden teksten aan in het Nederlands, Duits, Engels (UK en US), Frans, Spaans, Italiaans, Pools en Portugees (BR en PT) die door uitsluitend moedertaalsprekers geschreven worden. Tot onze klanten behoren onder andere grote multinationals, SEO-agencies, webshops en reisaanbieders, maar ook herkenbare Nederlandse namen zoals supermarkten en andere winkels.

Jobs bij Textbroker

Ons moderne kantoor beschikt over een medewerkerslounge met keuken en is gelegen in de binnenstad van Mainz, met uitstekende verbindingen naar snelwegen en openbaar vervoer. In de directe omgeving vind je winkelstraten met tal van eettentjes en supermarkten, evenals bijvoorbeeld musea.

 

Bij Textbroker kennen we een informele bedrijfscultuur. Zo ontmoeten we elkaar maandelijks aan de stamtafel, houden we zomer- en kerstfeesten, en worden er maandelijks activiteiten met het oog op de gezondheid georganiseerd – om zo de collega’s fit te houden met gezond eten, sport of events die de geest inspireren.

 

Een veelzijdige functie met internationale flair

Wij zijn op zoek naar een fulltime (40 uur/week) Online Marketing Manager Frankrijk en Nederland.

 

Er ligt daarbij een breed spectrum aan interessante taken op je te wachten. Je takenpakket beslaat onder meer het aanboren van nieuwe en continu verbeteren van bestaande online marketing-kanalen, met als doel het behalen van onze marketingdoelen. De primaire focus ligt hierbij op de Franse en de Nederlandse markt.

 

Wat ga je concreet doen?

  • Het publiceren van content op onze sites via WordPress, met een fijne user experience als uitgangspunt.
  • Verzorging van OnPage-zoekmachineoptimalisatie (SEO) en content marketing voor relevante markten.
  • Het ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren van concepten voor onze (online) acquisitiekanalen (o.a. SEA (Google AdWords), Display, Remarketing, PPC, social media adverteren, native advertising) – zonder daarbij budgets leaddoelstellingen uit het oog te verliezen.
  • Conversie-optimalisatie middels A/B- en MVT-tests op de relevante kanalen: bijvoorbeeld landingspagina- en e-mail-A/B-tests.
  • Verzorging van e-mailcampagnes en nieuwsbrieven, evenals het testen van de opgezette campagnes.
  • Bewaking en analyse van onze online KPI’s met behulp van o.a. Google Analytics en Kissmetrics, waarbij je je eigen rapporten opstelt voor leidinggevenden en het management.
  • Je ontwikkelt zelfstandig marketingconcepten voor alle relevante online campagnes.
  • Samenwerking met externe partijen om campagnemateriaal samen te stellen, waarbij gedacht kan worden aan afbeeldingen/infographics en video’s.
  • Vertaling en verwerking van content naar het Frans en Nederlands.
  • Wekelijks overleg met de Franse en Nederlandse teams (Country Management) voor coördinatie.

 

Dit neem je mee:

  • Tenminste HBO-diploma binnen Marketing, Communicatie of een vergelijkbare opleiding
  • Minimaal 1 of 2 jaar werkervaring met vergelijkbare werkzaamheden – bij voorkeur in de content-/crowdworking branche
  • Native speaker of C2 niveau in de Franse en/of Nederlandse taal (spreken en schrijven)
  • Kennis van de online marketing-markt en gangbare tools en trends
  • Kennis van specifiek de Franse en/of Nederlandse online markt is een pré
  • Je bent zeer goed thuis in het Duits en/of het Engels (noodzakelijk voor de communicatie met je team en leidinggevenden)
  • Je werkt naar deadlines toe, bent betrouwbaar en hebt een flinke hands-on-mentaliteit
  • Je kunt goed overweg met gangbare pc-programma’s zoals Microsoft Office
  • Je hebt een grote interesse in digitale en online communicatie

 

Dit bieden we je:

  • Een werkplek met informele, vriendschappelijke sfeer binnen een internationaal team
  • Platte hiërarchie: de deur staat altijd open en we houden de lijnen kort
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een door ons gesubsidieerde parkeerplek en bedrijfspensioen
  • Opleidings-en doorgroeimogelijkheden
  • We houden regelmatig team-en bedrijfsevents, zoals onze ‘Stammtisch’, een zomerfeest, kerstfeest en de geliefde ‘Health Month’

 

 

Hoe kun je solliciteren?

Mail je sollicitatie inclusief salarisvoorstel in het Duits of Engels naar jobs@textbroker.de

 

Werkuren: fulltime/voltijds (40 u/week)

Salarisindicatie: Graag in je sollicitatie jouw salarisvoorstel aangeven

Standplaats: Mainz

Startdatum: per direct

Contactgegevens:
Contactpersoon: Annika Weyrauch

E-mail: jobs@textbroker.de
Telefoon: 06131-3272014
Brief: Sario Marketing GmbH
Große Bleiche 46
55116 Mainz