Waarom je bij Textbroker goed zit voor transparant schrijfwerk
Sinds onze oprichting in 2005 is onze leidraad waardevolle content bieden, door mensen voor mensen. De kwaliteit van door mensen gemaakte teksten is onomstotelijk, maar we zien ook de efficiëntie van door kunstmatige intelligentie ondersteunde inhoud. Vanaf nu hebben onze klanten de keuze tussen:
Dit nieuwe aanbod van diensten heeft invloed op al onze innovaties, die uit het verleden maar ook die nog voor ons liggen. In dit artikel lichten we onze positie en de uitgebreide processen toe voor een vertrouwensvolle en transparante samenwerking met Textbroker.
Ons platform voor en door mensen
Professionele samenwerking heeft prio
Wij zoeken, werven en ondersteunen freelance schrijvers en verbinden deze met passende klanten voor dé passende inhoud – schaalbaar, internationaal en efficiënt.
Menselijke expertise maakt het verschil
Professionele freelancers die aan de eisen van onze klanten voldoen, vormen het fundament van ons platform en liggen ten grondslag aan doorslaggevend succes. Daarom hebben uitsluitend geverifieerde auteurs toegang tot ons platform.
De klant houdt de touwtjes in handen
Zoals gebruikelijk bepaal jij als klant hoe je content op Textbroker eruitziet, door het passende ordertype en de juiste briefing te kiezen. Met of zonder het gebruik van AI-tools, voorzien we in de grootst mogelijke transparantie en voor alle gebruikers duidelijke richtlijnen over wanneer en hoe AI veilig gebruikt mag worden binnen schrijfopdrachten op ons platform.
Wat contentmarketeers nu écht denken, los van de hype rond ChatGPT
Uit een recent onderzoek onder meer dan tweehonderd Europese klanten bleek: het merendeel houdt de marktveranderingen door ChatGPT en andere AI-tools nauwlettend in de gaten. Naast de gebruikelijke hype en de bijbehorende onzekerheden verkregen we waardevolle inzichten in praktijkervaringen, uitdagingen en behoeften in contentmarketing.
De belangrijkste conclusie:
De meerderheid van onze klanten weet zeker dat enkel met behulp van menselijke supervisie content meerwaarde heeft. Het is dan ook niet verrassend dat 91% afwijzend staat tegenover het gebruik van pure AI-teksten zonder tussenkomst van een redacteur.
Dat is een veelzeggend resultaat, aangezien meer dan 80% van de ondervraagden reeds experimenteerde met content gegenereerd door AI.
Kunstmatige intelligentie zonder koers: stuurloos met door AI gegenereerde teksten zonder menselijke expertise
De discussie rond AI en de mogelijkheden deze als auteur in te schakelen, draait voornamelijk om ethische en juridische bezwaren en de vraag naar het werkelijke voordeel voor zoekmachineoptimalisatie.
Onze grondige tests én de ervaring van onze klanten bevestigen ons vermoeden: pure AI-teksten zijn niet serieus noch doelgericht, of überhaupt aan te bevelen voor professionele contentmarketing.
AI-content moet worden gecontroleerd en bewerkt door menselijke hand, omdat deze:
De grote vraag: wie heeft het geschreven en hoe?
Let op, doodlopende weg! AI-detector nutteloos en frauduleus
Detectorprogramma’s beweren een goede tool te zijn om AI-teksten te controleren en betrouwbaar te detecteren. Wij hebben alle grotere AI-detectors op de markt aan een uitgebreide praktijktest onderworpen en voor onze grootschalige test honderden teksten ingevoerd. Als tekstmarkplaats konden we putten uit onze enorme voorraad artikelen en zo ook inhoud controleren ver voor de tijd van AI-tools.
Het testresultaat is duidelijk. Alle melders hebben hetzelfde probleem: onaanvaardbaar hoge foutpercentages en dus feitelijk onbruikbare resultaten.
Onze conclusie: Geen enkele AI-detector op de markt levert betrouwbare resultaten.
Integendeel: door het hoge percentage dubieuze resultaten doen ze meer kwaad dan goed. Zulke tools zijn niet geschikt als enige indicatie voor het gebruik van AI en creëren vaak valse beschuldigingen en onterecht wantrouwen. Hier blind op varen, is niet in het belang van de klant of freelancer.
Alleen in combinatie met andere indicatoren zijn ze hoogstens een aanvulling, maar ze spelen daarbij slechts een ondergeschikte rol.
Onze aanpak: open kaart dankzij Transparent.ai
Door de mens of door AI – bij Textbroker staan we voor de grootst mogelijke transparantie.
Daarom hebben we onze bewezen kwaliteitscontrolemethoden uitgebreid met onze gratis service Transparent.ai. Deze tool biedt belangrijke indicatoren om de herkomst van alle tekstcomponenten te achterhalen. Het gegenereerde Transparent.ai certificaat laat woordelijk zien wat er is geschreven, bewerkt of gekopieerd door de maker van de tekst zelf en dient dus als betrouwbare aanvulling op onze interne processen.
Een tip voor onze klanten: vraag naar een zogenoemde certificering via Transparent.ai in elke briefing, ongeacht of je het gebruik van AI toejuicht, gedoogt of juist uitsluit. Zo kun je het schrijfproces op elk moment traceren.
Vijf sterke pijlers voor een samenwerking in vertrouwen
De beste voorwaarden voor echte transparantie in copywriting, alleen bij Textbroker
Je ziet het, alleen bij Textbroker profiteer je van zo’n hoog niveau aan veiligheid en transparantie bij content laten schrijven. Werk je met individuele freelancers of tekstschrijfbureaus, dan rest je niets anders dan te vertrouwen op hun beloftes.
Onze aanpak: 100% menselijke expertise met of zonder machine
We hebben het gebruik van kunstmatige intelligentie vanuit verschillende invalshoeken onderzocht. Het resultaat van talloze tests, interviews met experts en de bevindingen van enquêtes en gesprekken met onze klanten en freelancers is duidelijk: alleen de mens is in staat de controle over tekstcreatie met kunstmatige intelligentie te garanderen en het gewenste resultaat te bereiken.
Daarom staan wij voor nuttige inhoud die voor mensen is gemaakt – ongeacht of dit met of zonder ondersteuning van de machine gebeurt. Zoals gebruikelijk bepaal jij als klant hoe je content op Textbroker wordt geschreven door het type opdracht en je briefing te kiezen. Samen met onze freelancers zorgen wij ervoor dat jij je content zo ontvangt zoals je het hebt besteld, en dat volledig op maat.
Zijn AI en content momenteel bij jou het gesprek van de dag?
We weten dat het als marketeer of bureau-eigenaar vaak een uitdaging is de perfecte content te leveren en deadlines te halen.
Zelfs met kunstmatige intelligentie is succesvolle contentmarketing geen magie, maar het resultaat van hard werken en doordachte strategie. Laten we samen bekijken of en hoe je AI winstgevend integreert in je contentprocessen, en kosten en opschaling effectief beheert zonder daarbij kwaliteit uit het oog te verliezen.
Maak nu een afspraak met een van onze experts
AI-teksten zijn binnen jouw bedrijf taboe? Snappen we!
Wij begrijpen wanneer je terughoudend bent met het gebruik van AI en kunnen je beweegredenen goed plaatsen. Het gebruik van AI brengt niet alleen voordelen met zich mee, maar ook enkele risico’s, en daarom ga je niet over één nacht ijs. Met onze vertrouwde ordertypes OpenOrder, DirectOrder en TeamOrder blijf je – letterlijk – verzekerd van mensenkennis en blijft AI buiten de deur.