4 marketingbegrippen die niet meer bij de tijd zijn
In de marketingwereld komen bepaalde termen vaak voor. Net als in alle andere branches is het vakgebied van de marketing aan verandering onderhevig. Sommige marketingbegrippen staan als een huis, andere zijn hard aan vervanging toe. Bijvoorbeeld uitgewoonde, clichématige of ronduit nietszeggende kreten die niets toevoegen. In dit artikel laten we je zien welke 4 marketingbegrippen echt niet meer van deze tijd zijn.
1. Wij hebben service hoog in het vaandel staan
Los van dat dit zinnetje een cliché is, roept het ook vragen op. Waarom zou een bedrijf benoemen dat ze ‘aan service doen’? Een hoog niveau aan service is allang de norm voor consumenten. Met zo’n uitgewoond begrip straal je eerder uit dat je eigenlijk liever de kantjes eraf loopt. Service is een houding, niet een loze belofte.
2. De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs
Oef. Hoe dan? Wat heeft het bedrijf gedaan om een hoge kwaliteit met een lage prijs te verenigen? Kwaliteit kost tijd, aandacht, kennis en goede ingrediënten. Allemaal zaken die een product niet per se goedkoper maken. Tenzij het product door slechtbetaalde kinderarbeid is ontstaan in lagelonenlanden. Of alsnog van discutabele kwaliteit blijkt te zijn. Oppassen met deze positionering dus.
Een goede seo tekst zorgt voor conversie | Begrijp de fijne verschillen tussen normale teksten en seo geoptimaliseerde teksten. Lees dit blog.
3. Duurzaam
Bedrijven begrijpen dat ‘duurzaam en groen’ big business zijn. Zonder een duurzaam randje tel je eigenlijk niet meer mee in 2018 (en verder). Daarom plaatsen veel organisaties de termen duurzaamheid, groen of verantwoord op hun websites. Vaak een typisch geval van greenwashing, omdat nog maar heel weinig organisaties duurzaamheid daadwerkelijk in het hart van hun bedrijf hebben. Duurzaam als loze kreet is dus niet handig in deze tijd waarin échte duurzaamheid zoals aandacht voor mens, maatschappij en milieu steeds belangrijker worden. Zie punt 2.
4. Wij garanderen resultaat
Wat is resultaat? En wie bepaalt dat? Resultaat is een vaag begrip, dat toch vaak wordt ingezet. Vooral in branches waar resultaat een begeerlijk, maar lastig te realiseren doel blijkt te zijn. Zoals bij zoekmachine optimalisatie bedrijven.
Beter om niet al te hoog van de toren te blazen, simpelweg je uiterste best te doen en mee te denken met je klant. Hoewel big data van groot belang zijn binnen de marketingwereld, blijkt een persoonlijke benadering steeds belangrijker voor de consument.
Over onze auteur
Tekstschrijver voor wie elk woord telt. Ik ben tekst-o-fiel van de bovenste plank. Altijd bezig met wat woorden te zeggen hebben en hoe we ze kunnen inzetten voor ons doel. Het liefst schrijf ik voor ondernemingen. Van eenmanszaak tot internationaal gerenommeerde corporates, ik vind het allemaal even interessant om content voor te mogen schrijven. Inclusief bescheiden specialisme in SEO-teksten.
geen reacties beschikbaar