Skip to main content

4 marketingbegrippen die niet meer bij de tijd zijn

primitive drawing of bison like creature.

In de marketingwereld komen bepaalde termen vaak voor. Net als in alle andere branches is het vakgebied van de marketing aan verandering onderhevig. Sommige marketingbegrippen staan als een huis, andere zijn hard aan vervanging toe. Bijvoorbeeld uitgewoonde, clichématige of ronduit nietszeggende kreten die niets toevoegen. In dit artikel laten we je zien welke 4 marketingbegrippen echt niet meer van deze tijd zijn.

1. Wij hebben service hoog in het vaandel staan

Los van dat dit zinnetje een cliché is, roept het ook vragen op. Waarom zou een bedrijf benoemen dat ze ‘aan service doen’? Een hoog niveau aan service is allang de norm voor consumenten. Met zo’n uitgewoond begrip straal je eerder uit dat je eigenlijk liever de kantjes eraf loopt. Service is een houding, niet een loze belofte.

2. De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs

Oef. Hoe dan? Wat heeft het bedrijf gedaan om een hoge kwaliteit met een lage prijs te verenigen? Kwaliteit kost tijd, aandacht, kennis en goede ingrediënten. Allemaal zaken die een product niet per se goedkoper maken. Tenzij het product door slechtbetaalde kinderarbeid is ontstaan in lagelonenlanden. Of alsnog van discutabele kwaliteit blijkt te zijn. Oppassen met deze positionering dus.
Een goede seo tekst zorgt voor conversie | Begrijp de fijne verschillen tussen normale teksten en seo geoptimaliseerde teksten. Lees dit blog.

3. Duurzaam

Bedrijven begrijpen dat ‘duurzaam en groen’ big business zijn. Zonder een duurzaam randje tel je eigenlijk niet meer mee in 2018 (en verder). Daarom plaatsen veel organisaties de termen duurzaamheid, groen of verantwoord op hun websites. Vaak een typisch geval van greenwashing, omdat nog maar heel weinig organisaties duurzaamheid daadwerkelijk in het hart van hun bedrijf hebben. Duurzaam als loze kreet is dus niet handig in deze tijd waarin échte duurzaamheid zoals aandacht voor mens, maatschappij en milieu steeds belangrijker worden. Zie punt 2.

4. Wij garanderen resultaat

Wat is resultaat? En wie bepaalt dat? Resultaat is een vaag begrip, dat toch vaak wordt ingezet. Vooral in branches waar resultaat een begeerlijk, maar lastig te realiseren doel blijkt te zijn. Zoals bij zoekmachine optimalisatie bedrijven.

Beter om niet al te hoog van de toren te blazen, simpelweg je uiterste best te doen en mee te denken met je klant. Hoewel big data van groot belang zijn binnen de marketingwereld, blijkt een persoonlijke benadering steeds belangrijker voor de consument.

 

Over onze auteur

Tekstschrijver voor wie elk woord telt. Ik ben tekst-o-fiel van de bovenste plank. Altijd bezig met wat woorden te zeggen hebben en hoe we ze kunnen inzetten voor ons doel. Het liefst schrijf ik voor ondernemingen. Van eenmanszaak tot internationaal gerenommeerde corporates, ik vind het allemaal even interessant om content voor te mogen schrijven. Inclusief bescheiden specialisme in SEO-teksten.


Vergelijkbare bijdrages


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wilt u complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Bent u geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteert u van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heeft u relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestelt u snel en eenvoudig uw tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!