Skip to main content

5 tips om met Snapchat volgers te boeien

Afbeelding van een hand dat naar een smartphone wijst

Steeds meer bedrijven zetten Snapchat in om jongeren te bereiken. De app met het spookje scoort met (bewerkte) beelden en video’s, in plaats van met tekst. Snapchat is enorm populair, mede doordat snaps en stories vanzelf weer verdwijnen. Dat maakt de app zowel spannender als veiliger dan andere social media. Hoe kun jij profiteren van Snapchat? Lees hier 5 tips voor een succesvolle Snapchat contentstrategie.

1. Creëer urgentie op Snapchat

Juist doordat de content op Snapchat snel weer verdwijnt, willen gebruikers nieuwe foto’s of video’s direct bekijken. Dat is een enorme kans voor bedrijven om zonder enige concurrentie van anderen live een opvallende snap te plaatsen. Het beste verdiep je je in snaps van gebruikers tot 40 jaar. Zo krijg je een goed beeld van welke Snapchat-content bij deze jonge doelgroep aanslaat.

2. Laat je gebruikers iets winnen

Snapchat is geweldig voor korte acties zoals challenges, waarbij iets te winnen valt. Daag je gebruikers uit tot interactie met jouw producten en laat ze zich creatief uitleven. De leukste content krijgt een exclusief cadeau, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een bijzonder event. Een echte win-win actie!

3. Maak geen reclame

Hoe tegenstrijdig het ook klinkt bij een commerciële contentstrategie, laat je reclame er niet als reclame uitzien. Beter bepaal je je doelgroep en doelen en zorg je voor simpele, feel-good content. Een event verslaan via Snapchat, een relevante challenge of een mooie story, alles kan passen binnen je strategie. Spontaan of gepland, zolang je je doel en doelgroep maar voor ogen houdt.

4. Employer branding

Snapchat is voor merken met een jonge doelgroep een fantastische kans om employer branding te gebruiken. Bij employer branding laat je medewerkers vertellen wat er zo bijzonder is aan je onderneming. Autoverhuur Sixt, bijvoorbeeld, gaat nog een stapje verder. Het bedrijf heeft zijn complete Snapchat-account in handen gegeven van stagiaires, newby’s en jonge managers. Zij weten tenslotte als geen ander hoe je authentieke behind-the-screen foto’s en video’s op social media zet.

5. Gesponsorde geofilters en lenzen

Wees een early adopter en koop een gesponsorde geofilter of lens. Deze speelse toevoegingen aan je account maken je merk uniek en extra herkenbaar. Nieuw bij Snapchat is Snap map. Op deze feature zien gebruikers andere gebruikers, events of winkels die op dat moment in de buurt zijn. Ideaal om snel nieuwe volgers en bedrijven toe te kunnen voegen.


Vergelijkbare bijdrages


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wilt u complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Bent u geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteert u van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heeft u relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestelt u snel en eenvoudig uw tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!