5 tips om met Snapchat volgers te boeien
Steeds meer bedrijven zetten Snapchat in om jongeren te bereiken. De app met het spookje scoort met (bewerkte) beelden en video’s, in plaats van met tekst. Snapchat is enorm populair, mede doordat snaps en stories vanzelf weer verdwijnen. Dat maakt de app zowel spannender als veiliger dan andere social media. Hoe kun jij profiteren van Snapchat? Lees hier 5 tips voor een succesvolle Snapchat contentstrategie.
1. Creëer urgentie op Snapchat
Juist doordat de content op Snapchat snel weer verdwijnt, willen gebruikers nieuwe foto’s of video’s direct bekijken. Dat is een enorme kans voor bedrijven om zonder enige concurrentie van anderen live een opvallende snap te plaatsen. Het beste verdiep je je in snaps van gebruikers tot 40 jaar. Zo krijg je een goed beeld van welke Snapchat-content bij deze jonge doelgroep aanslaat.
2. Laat je gebruikers iets winnen
Snapchat is geweldig voor korte acties zoals challenges, waarbij iets te winnen valt. Daag je gebruikers uit tot interactie met jouw producten en laat ze zich creatief uitleven. De leukste content krijgt een exclusief cadeau, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een bijzonder event. Een echte win-win actie!
3. Maak geen reclame
Hoe tegenstrijdig het ook klinkt bij een commerciële contentstrategie, laat je reclame er niet als reclame uitzien. Beter bepaal je je doelgroep en doelen en zorg je voor simpele, feel-good content. Een event verslaan via Snapchat, een relevante challenge of een mooie story, alles kan passen binnen je strategie. Spontaan of gepland, zolang je je doel en doelgroep maar voor ogen houdt.
4. Employer branding
Snapchat is voor merken met een jonge doelgroep een fantastische kans om employer branding te gebruiken. Bij employer branding laat je medewerkers vertellen wat er zo bijzonder is aan je onderneming. Autoverhuur Sixt, bijvoorbeeld, gaat nog een stapje verder. Het bedrijf heeft zijn complete Snapchat-account in handen gegeven van stagiaires, newby’s en jonge managers. Zij weten tenslotte als geen ander hoe je authentieke behind-the-screen foto’s en video’s op social media zet.
5. Gesponsorde geofilters en lenzen
Wees een early adopter en koop een gesponsorde geofilter of lens. Deze speelse toevoegingen aan je account maken je merk uniek en extra herkenbaar. Nieuw bij Snapchat is Snap map. Op deze feature zien gebruikers andere gebruikers, events of winkels die op dat moment in de buurt zijn. Ideaal om snel nieuwe volgers en bedrijven toe te kunnen voegen.
geen reacties beschikbaar