Skip to main content

5 tools om je social media beter te plannen

Computerscherm omgeven door tekstballonnetjes met daarin verschillende icoontjes

Werk je veel met social media om je doelgroep te bereiken of om meer volgers bij je bedrijf te betrekken? Dan kan je wellicht wel wat ondersteuning gebruiken van handige online tools, die je bijvoorbeeld helpen bij het plannen en analyseren van je content. Daarmee hou je ook een beter overzicht over je posts en kan je reacties beter monitoren.

De volgende 5 tools helpen je om jouw social media professioneel in te zetten.

1. Hootsuite

Hootsuite heeft wereldwijd 15 miljoen gebruikers en dat is niet voor niets. Je kunt met dit dashboard gratis 3 social media beheren, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube en Instagram. Posts inplannen, reacties monitoren, directe interactie met volgers, ROI- analyses en trendwatching, Hootsuite kan het allemaal tegelijkertijd. Voor € 19 per maand voer je zelfs tot wel 10 social media in.

2. Edgar

Met Edgar automatiseer je herhaal-posts op Facebook, Twitter en LinkedIn. De tool slaat geposte content op in een bibliotheek en herpost exact volgens jouw instellingen in een wachtrij. Zijn er van een bepaalde categorie geen updates voorhanden, dan post Edgar vanzelf eerder gepubliceerde content uit dezelfde categorie. Dit levert een interessante mix aan posts op met een positieve invloed op traffic en betrokkenheid. Je spaart er tijd mee en je kunt mooie content recyclen. Bovendien is de tool overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

3. Buffer

Met Buffer kun je schieten op scherp en tegelijkertijd zoveel mogelijk gebruikers bereiken. Bijvoorbeeld per regio, tijdzone of persona. Buffer plant gericht in, analyseert online activiteiten en deelt bijvoorbeeld RSS feeds van nieuwspagina’s of blogs. De focus ligt op het delen van posts op een optimaal tijdstip en de performance analyse. De tool is intuïtief te bedienen en bespaart je veel tijd. Een nadeel is dat je niet direct vanuit de tool interactie met je doelgroep kunt hebben.

4. Sprout Social

Heb je veel interactie met klanten via verschillende kanalen? Sprout Social is dé tool om zo snel mogelijk op alle verschillende berichten te reageren. Een overzichtelijk dashboard met een Shared Content Calendar toont ingeplande posts en helpt verschillende collega’s om tegelijkertijd te reageren.

5. Agora Pulse

Agora Pulse werkt letterlijk als een agora (marktplein) met verschillende functionaliteiten. Berichten, het posten van content, monitoren van reacties en analytics. Het mooie aan Agora Pulse zijn de opties tot het herpubliceren van updates, in combinatie met quizzen en challenges. Maar ook het monitoren van hashtags, mentions en betrokkenheidscijfers pakt deze handige tool mee. Agora Pulse is ideaal voor teams. Je kunt posts en berichten toewijzen aan verschillende medewerkers, zodat iedereen zijn eigen ‘stalletje’ op het marktplein beheert.

Het is een uitdaging om verschillende social-media-kanalen tegelijk te managen. Om een overzicht te behouden van alle posts, om geen reacties te missen en om de resultaten te analyseren komen bovenstaande tools goed van pas. Aangezien er verschillende tools op de markt zijn, is het interessant ze goed te vergelijken en het beste hulpmiddel eruit te kiezen. Let daarbij op usability, integratie van de benodigde social-media-kanalen en het kostenmodel.


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!