7 tips voor een onderwerpregel die iedereen aanspreekt
Hoe schrijf je een e-mail die iedereen wil openen? Hoe zorg je ervoor dat de lezer niet wil missen wat jij te zeggen hebt? En hoe val je op tussen alle andere mails die dagelijks de inbox overstromen? Lees hieronder onze 7 tips om met je onderwerpregel in één ogenblik te overtuigen.
1. Wees kort en bondig
Verwoord je boodschap in 50 tot 60 tekens. Niet meer dan dat. Op die manier blijft je onderwerp op elk device leesbaar.
2. Schrijf als jezelf
Schrijf onder je eigen naam, zo blijf je persoonlijk. Mails met een onpersoonlijk adres of een reply-adres worden zelden nog geopend.
3. Personaliseer en bedien je doelgroep
Spreek je lezers aan met hun naam, zodat er meteen een band ontstaat. Heb je jouw doelgroep duidelijk voor ogen? Laat het zien in je onderwerpregel. Je publiek waardeert namelijk insider-termen, vaktaal en woorden die passen bij hun interesses.
4. Maak het exclusief
De ‘fear of missing out’ is een van de krachtigste wapens bij e-mailmarketing. Mensen zijn altijd bang om te laat voor een bijzonder aanbod te zijn of om een uniek product te missen. Maak hier gebruik van met titels zoals ‘alleen vandaag nog de laatste 3 banken verkrijgbaar met 30% korting!’
5. Gebruik triggerwoorden en benoem een probleem
Triggerwoorden raken je lezer. Denk daarbij aan woorden zoals ‘gratis’, ‘uniek’ of ‘alleen vandaag nog’. Niemand wil tenslotte een gratis sample missen of het exclusieve premium aanbod dat alleen vandaag nog voor 50% korting verkrijgbaar is. Een trigger raakt altijd aan een probleem. Vraag je publiek waarmee je zou kunnen helpen of waar ze mee zitten. Zo toon je interesse en bind je jouw lezers aan jou en je product. De feedback kun je perfect gebruiken voor toekomstige content, zeker als je met een bruikbare oplossing voor een probleem komt.
6. Gebruik de twee wondermiddelen humor en cijfers
Humor in je onderwerpregel, een geweldig idee. Een leuke vondst breekt het ijs en maakt je direct sympathiek. Ideaal in branches waar het er wat luchtiger aan toe mag gaan. Bijvoorbeeld bij sport, vakantie of entertainment. Met een getal, rake statistiek of leuke lijstjes geef je jouw boodschap extra kracht en autoriteit. Bijvoorbeeld ‘de 100 leukste manieren om snel rijk te worden’, wie wil dat nou niet weten?
7. Maak je beloftes waar
Marketing blijft een route van vertrouwen. Geef je gebruikers dus altijd de waarde die ze door jouw – ijzersterke – onderwerpregel verwachten.
geen reacties beschikbaar