Skip to main content

Blogartikelen laten schrijven door experts

Een persoon werkt op een laptop en is verbonden met andere mensen op hun laptops, waarachter een wereldbol te zien is

Wil je een blogartikel schrijven maar ontbreekt het aan schrijftalent? Of aan de nodige tijd, omdat marketing, webdesign en SEO-taken het grootste deel van de dag in beslag nemen? Laat blogteksten schrijven door experts en verhoog direct je online zichtbaarheid.

 

Waarom zijn blogartikelen belangrijk?

 

Mensen zijn altijd op zoek naar waardevolle, interessante of vernieuwende informatie. Content die iets toevoegt, vermaakt of je aan het denken zet. Blogposts laten schrijven is dan ook de ideale manier om aan de behoeftes van je doelgroep te voldoen en jouw volgers aan je te binden. Regelmatig een blogartikel schrijven kan zeer winstgevend zijn: ruim 70% van alle bedrijven en merken hebben inmiddels de ervaring dat blogartikelen laten schrijven en blog content kopen overloopt van voordelen. Waarom zijn blogartikelen zo belangrijk en welke zakelijke doelen bereik je ermee?

  • Meer aandacht/naamsbekendheid
  • Meer media-aandacht
  • Betere rankings in zoekmachines
  • Meer zichtbaarheid van je website
  • Meer autoriteit en relevantie
  • Meer websiteverkeer
  • Meer mogelijkheden tot interactie met je doelgroep en klanten
  • Meer potentiële klanten

Laat blogartikelen schrijven, promoot op die manier jouw aanbod en verhoog meetbaar je conversie.

 

Wat is een blog artikel?

 

De eerste officiële blogposts werden al in 1994 gespot, toen nog artikelen om persoonlijke gedachten te delen met een handjevol volgers. Het internet was nog in de kinderschoenen, net als digitale marketing. Inmiddels is er heel wat water onder de digitale brug gestroomd. Professionele blogposts laten schrijven is een volwassen onderdeel van steeds meer marketingafdelingen geworden.
Een goed blog artikel is een informatieve of anderszins inspirerende online blogpost, die regelmatig wordt gepubliceerd en waarin een bedrijf expertise kan tonen. In een blog artikel kan een bedrijf of merk een persoonlijke insteek laten zien met een informele tone-of-voice. Lezers hebben de mogelijkheid om te reageren op het artikel, waardoor extra interactie ontstaat.

 

- Een blog op een laptopscherm, omgeven door elementen die in blogs thuishoren, zoals links, citaten, grafieken, lijsten

 

Wat heeft een goed blog artikel in huis?

1. Een pakkende titel die de belangstelling wekt, vaak met sleutelwoorden zoals ‘expert’, ‘how to’, ‘tips en trucs’ of ‘het geheim van’.
2. Een duidelijke structuur. De inleiding verraadt al waar het artikel over gaat en subkoppen maken het blog artikel vervolgens perfect scanbaar.
3. Duidelijke, heldere taal en een actieve schrijfstijl.
4. Het laat op een concrete manier de kernwaarden, visie en missie van een merk zien.
5. Wil je goede blogteksten laten schrijven, dan moeten deze actueel zijn en antwoord geven op vragen.
6. Een of meerdere Call to Action’s.

Blogposts laten schrijven door een ervaren expert?

Meld je gratis aan bij Textbroker!

9 Slimme redenen voor blogartikelen laten schrijven in plaats van zelf de content te moeten verzorgen

 

Heb je er moeite mee om unique content te ontwikkelen of is het lastig om regelmatig online zichtbaar te zijn met goede blogartikelen? Hieronder vind je 9 redenen om aan effectieve content marketing te doen, waarvan je wel de vruchten plukt maar niet zelf je tijd of expertise hoeft in te zetten.

1. Blogartikelen laten schrijven helpt om je autoriteit als merk of bedrijf te vestigen. Toon je kennis op een bepaald gebied en presenteer je als expert. Laat blogposts schrijven door auteurs met een breed scala aan kennis op jouw vakgebied.
2. Gebrek aan de juiste schrijfvaardigheden binnen jouw afdeling of bedrijf. Professionele auteurs kunnen met hun expertise succesvolle blogartikelen voor je verzorgen.
3. Gebrek aan tijd, terwijl er wel een grote behoefte is aan regelmatig geplaatste content. Uitbesteden is tijd besparen!
4. Je kunt ook een blogartikel kopen om een frisse wind door je bedrijf te laten waaien. Een expert inhuren betekent altijd extra creatieve speelruimte en verrassende invalshoeken.
5. Regelmatig artikelen laten schrijven betekent dat je content vers is en dat er zorg wordt besteed aan je website en social media – je laat zo zien dat je fris en actueel blijft.
6. Blogartikelen laten schrijven kan door verschillende auteurs, met elk zijn of haar eigen insteek en expertise. Zet onze auteurs vooral in om met unique content specifieke sleutelwoorden te targeten! Zo verhoog je via blog content kopen de hoeveelheid tijd die bezoekers op jouw pagina blijven.
7. Artikelen laten schrijven betekent dat je de blogartikelen kunt laten verrijken met links naar andere portals en naar relevante interne pagina’s. Dat biedt zoekmachines extra materiaal voor website indexering en zal je ranking verhogen.
8. Een blog post schrijven door een expert helpt om jouw merkidentiteit verder op te bouwen. Je profiteert van meer interactie met je volgers en een betere klantenbinding. Blogs stellen je in staat om smaak en kleur te geven aan jouw bedrijf en door de interactie met je klanten kom je meer te weten over de meest populaire onderwerpen. Commercieel zeer interessant om op in te spelen!
9. En last but not least: het inkopen van content stelt je eindelijk in staat om je te concentreren op jouw kerncompetenties.

Wil je blogartikelen laten schrijven die interessant zijn en vermaken?

Meld je gratis aan!

Waar blog artikelen laten schrijven

 

Artikelen laten schrijven kan op een aantal manieren:

1. Bij een freelancer. Directe uitwisseling voor lage kosten, terwijl je niet in hoeft te boeten op kwaliteit.
2. Bij een bureau. Een vaste contactpersoon die het gehele proces begeleidt, kwaliteitsgarantie en een hogere prijs.
3. Bij een platform zoals Textbroker: veel keuze voor klanten, schaalbare opdrachten en de mogelijkheid tot een vaste contactpersoon. Auteurs in elke taal ter wereld en vrije keuze in kwaliteitsniveau en tarief.

 

Waarom Textbroker?

 

Wil je artikelen laten schrijven via Textbroker, dan levert je dat tal van overtuigende voordelen op:

1. Schaalbaarheid van opdrachten (kleine en grote contentprojecten zonder gedoe)
2. Geen vaste prijs voor de blogartikel schrijfkosten, je betaalt per woord
3. Grote keuze aan auteurs op veel verschillende kennis- en vakgebieden
4. Mogelijkheid om auteurs te filteren op vaardigheden, kennis, etc.
5. Altijd unique content, in 36 talen en vertalingen in elke taal ter wereld
6. Geen papierwerk, direct aan de slag
7. Controle op duplicate content
8. Deadlines worden altijd gerespecteerd

 

Waarom is Textbroker de concurrentie altijd een stap voorgebleven? Wij kunnen aan de meest uiteenlopende projecteisen voldoen en hebben daarnaast een specialisme in hoogwaardige blogposts.

Sluit je aan bij meer dan 80.000 klanten wereldwijd, en koop blogcontent in bij Textbroker.

Gratis aanmelden!

 

Een doelwit op een laptop scherm met een pijl in het zwart

Blog artikelen FAQ

 

Wat zijn blogartikelen?

 

Blogartikelen zijn blogposts over een specifiek onderwerp. Blogs kunnen over bijna elk onderwerp gaan en ze worden vaak gebruikt om een betekenisvolle band met de lezer te ontwikkelen.

 

Waarom een blog schrijven?

 

Een blog laten schrijven vergroot de zichtbaarheid en betrouwbaarheid van jouw bedrijf of merk. Goed geschreven blogs hebben ook een positieve invloed op de ranking van zoekmachines, de betrokkenheid van je volgers en het versterken van je merkidentiteit.

 

Hoeveel kost een blogartikel?

 

De kosten voor een blogartikel laten schrijven hangen af van een aantal factoren: de lengte, het onderwerp en het niveau van de auteur. Zo bepaal je grotendeels zelf de prijzen van jouw blogartikel.

 

Wanneer een blogartikel publiceren?

 

Drie keer per week een blogartikel laten schrijven is ideaal om jouw blog tot een succesvol onderdeel van content marketing te maken.

 

Hoeveel woorden moet een blogartikel bevatten?

 

Minimaal 300 woorden en het uiterste maximum is 3000 woorden. 1000 woorden is ideaal.

 

Wat is de structuur van een blogartikel?

  1. Titel
  2. Eerste zin/ intro
  3. Subkopjes met de hoofdtekst onderverdeeld in een logische opbouw
  4. Samenvatting
  5. Call to Action

 

 


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wilt u complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Bent u geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteert u van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heeft u relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestelt u snel en eenvoudig uw tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!