Skip to main content

Buzzwoorden die je vaker hoort binnen contentmarketing

Welke modewoorden zal je in 2016 binnen contentmarketing veel voorbij horen komen? Ook wij vroegen ons dat af en stelden de volgende lijst met buzzwoorden samen.

Welke modewoorden zal je in 2016 binnen contentmarketing veel voorbij horen komen? Ook wij vroegen ons dat af. We stelden de volgende lijst met (veelal Engelse) buzzwoorden samen en hoewel je deze woorden misschien zelf niet veel gebruikt, garanderen wij dat ze in de toekomst een steeds grotere rol zullen gaan spelen.

1. Content Shock (Contentschok)

Het woord contentschok heeft alles te maken met hoe jouw content opvalt binnen de enorme hoeveelheid informatie op het internet. Niet alleen het plaatsen van berichten is belangrijk, maar ook hoeveel tijd lezers besteden aan het lezen van jouw blogs speelt een grote rol. Enkele tips om niet ondergesneeuwd te raken: focus op een niche, investeer in goede content en in de verspreiding van je content, en probeer nieuwe kanalen te vinden. Onthoud dat alles draait om betere content en simpelweg gezien worden.

2. Holistic Content Marketing (Holistische contentmarketing)

Holistische contentmarketing beschrijft dat teksten meer om inhoud en kwaliteit gaan dan om simpelweg ‘schrijven voor zoekmachines’. Draag zorg voor een betere kwaliteit en leesbaarheid. SEO draait allang niet alleen meer om het verwerken van het juiste aantal sleutelwoorden, maar ook bijvoorbeeld het gebruik van synoniemen is van groot belang geworden. Laat achterhaalde ideeën dus los.

3. Data-Driven Content

Als er één ding is dat het internet goed kan, dan is dat het genereren van meer data. Belangrijk binnen contentmarketing is daarom een manier te vinden hoe jouw content zo relevant mogelijk voor jouw doelgroep kan worden gemaakt. Dit is waar Data-Driven Content een rol speelt: analyseer welke artikelen populair zijn en verzamel deze gegevens, om zo in de toekomst nog relevantere content aan te kunnen bieden.

4. Native Advertising

Native advertising beschrijft die advertenties op een website die naadloos aansluiten op het ontwerp en de inhoud van de website. Dit kan uiteraard tot verwarring leiden, bezoekers weten immers niet direct meer zeker of een tekst een advertentie is of niet, maar de strategie blijkt te werken en wordt steeds vaker toegepast.

5. Content Discovery Platform

Content Discovery platformen, zoals Outbrain, doorzoeken continu het web naar relevante content voor jou – en jou alleen. Op basis van thema en medium weten ze je door te sturen naar andere websites en artikelen die je hoogst waarschijnlijk ook interessant vindt.

6. Promoted Post (Gesponsorde berichten)

Het bereik van de (gratis) berichten die je plaatst via social media neemt snel af. Mocht je echter een social-mediabudget hebben, maak dan eens gebruik van een ‘aanbevolen bericht’, bijvoorbeeld op Twitter (promoted tweet) of Facebook (gesponsorde post). Zo bereik je gegarandeerd een groter publiek.

7. Influencer Marketing

Influencer Marketing beschrijft het slim omgaan met de impact van bijvoorbeeld een bekend persoon op anderen. Mensen laten zich nu eenmaal vaak inspireren en beïnvloeden door andere personen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een autoriteit binnen een bepaald vakgebied. Houd in de gaten wie zich bezighoudt met jouw product, zodat zijn of haar netwerk een onderdeel van jouw doelgroep wordt.

8. Storytelling

Verhalen zijn er al zolang de mensheid bestaat. Storytelling (verhalen vertellen) is een modewoord dat ook in 2016 opnieuw voorbij komt, al is er online wel sprake van meer interactie met de doelgroep. Vertel je als website een verhaal, zorg dan dat het een verhaal is dat men zich herinnert. Zo zal de lezer zich ook aan jouw website herinneren.

9. Personalized Content

Gepersonaliseerde content is content afgestemd op het individu. Een bezoeker zal zo minder door een website hoeven te spitten om de juiste informatie tot zich te nemen. Zorg dat jouw website gepersonaliseerde content weergeeft, bijvoorbeeld door bij te houden hoe een persoon zich beweegt op de website en suggesties te geven, om je bezoekers langer vast te houden.

10. Content Performance (Content presentaties)

Prestaties dienen te worden gemeten, ook die van content. Zo weet je welke onderwerpen goed scoren bij je bezoekers, en welke minder. Drie aspecten spelen daarbij een belangrijke rol: de kwaliteit van jouw leads, het aantal voltooide transacties en de daaruit voortvloeiende conversie. Helaas kijken veel bedrijven vandaag de dag nog steeds alleen naar hun Google-score en de bezoekersaantallen.

De uitdagingen omtrent contentmarketing zijn enorm, zo laten ook de bovenstaande concepten zien. De mensen die actief aan de slag gaan met deze vormen van contentmarketing zullen er absoluut van profiteren. De grote vraag is dan ook in welke buzzwords je investeert.


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!