Een hogere ranking en betere conversies met de content van Textbroker

Over het bedrijf

LiveCareer is een carrièrebureau dat alleen al binnen Amerika inmiddels meer dan 10.000.000 mensen heeft geholpen bij het ontdekken van hun ideale loopbaan, het opstellen van betere cv's, het voorbereiden op sollicitatiegesprekken en het stimuleren van hun kansen op de arbeidsmarkt. LiveCareer levert de instrumenten die nodig zijn voor het vinden van de ideale baan. Het team van het bedrijf bestaat uit carrièredeskundigen, gecertificeerde cv-schrijvers, recruitingspecialisten en een breed scala aan professionals, allen met een passie voor het helpen van mensen bij het zoeken naar hun perfecte baan.

LiveCareer Case Study
De uitdaging

Contentmarketing speelt binnen LiveCareers klantenacquisitie en het bereiken van werkzoekenden een essentiële rol.

De twee belangrijkste doelstellingen hierbij zijn:

  • Het genereren van online traffic door het publiceren van professionele en educatieve carrièrematerialen voor potentiële klanten over de hele wereld.
  • Betere zoekmachineranking voor populaire zoekwoorden.

Waar voorheen een beroep werd gedaan op freelance schrijvers voor het creëren van content, had LiveCareer behoefte aan een nieuwe, efficiënte oplossing voor het schrijven van hoogwaardige content in meerdere talen. Om een wereldwijd publiek te kunnen bereiken, hoorde hier ook het opstellen van cv's en sollicitatiebrieven in acht verschillende talen bij.

10.000 texts in 7 months
De oplossing

LiveCareer wendde zich in januari 2014 met het oog op de grote behoefte aan kwalitatief hoogwaardige content binnen een kort tijdsbestek tot Textbroker. Binnen zeven maanden leverde Textbroker meer dan 10.000 cv's en sollicitatiebrieven, persberichten en blogartikelen.

Textbroker Self-Service:

LiveCareer begon met het gebruik van de Textbroker Self-Service voor de benodigde kwalitatief hoogwaardige teksten voor werkzoekenden in het Engels. Hiervoor werden teams opgezet van ervaren 4- en 5-sterrenauteurs uit de database van Textbroker. Met behulp van de SEO-mogelijkheden van het Textbroker-platform koos LiveCareer voor een sleutelwoordendichtheid van twee tot drie procent en SEO-vriendelijke titels en tussenkopen.

Textbroker Managed-Service:

Na het succes in de VS besloot LiveCareer gebruik te maken van de internationale portalen van Textbroker, waaronder Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Bij deze Managed-Service-projecten, waarbij Textbroker het gehele project aanstuurde en LiveCareer ready-to-publish teksten ontving, werden de Engelse cv's en sollicitatiebrieven als uitgangspunt genomen en vertaald en aangepast aan de lokale markt. De projectmanagers van Textbroker verzorgden de communicatie met de auteurs, hielden de deadlines in de gaten en controleerden het eindresultaat.

1000+ pages
De resultaten
  • Duizenden pagina's met content produceerde LiveCareer met behulp van Textbroker voor gebruikers over de hele wereld.
  • Textbroker leverde deze content binnen zeven maanden, twee maanden voor de eigenlijke deadline.
  • De duizelingwekkende resultaten deden LiveCareer ertoe besluiten het internationale contentmarketingbudget significant te verhogen.
  • Met behulp van Textbroker genereerde LiveCareer beduidend meer websitetraffic, aanmeldingen en inkomsten.
Increase in traffic, increase in revenue
Wat de cijfers vertellen

Toename van online traffic:

De nieuwe content leidde tot meer traffic op alle LiveCareer-sites.
LiveCareer zag een toename van het internetverkeer met een gemiddelde van 500 procent op de internationale en 260 procent op de Amerikaanse pagina’s.

Omzetstijging:

De traffic-toename had significante gevolgen voor de omzet: LiveCareer zag zijn omzet in 2015 met bijna 260 procent stijgen in vergelijking tot het voorgaande jaar.

De conclusies van LiveCareer

  • "Voor LiveCareer zijn vooral Textbrokers uitgebreide database met enthousiaste auteurs en het scala aan talen en locaties van belang geweest."

  • "Self-Service was geweldig voor onze Engelse content om de kosten zo laag mogelijk te houden. De Managed-Service was echter uiteindelijk essentieel voor ons succes in 2015. Onze internationale projecten zouden niet mogelijk zijn geweest zonder deze service van Textbroker", aldus Sean Fitzpatrick van LiveCareer.

  • "We zijn van plan om door te gaan met de Self-Service. We raden de Managed-Service van Textbroker echter aan voor alle Amerikaanse bedrijven die internationale content nodig hebben!"

Icons made by Freepik from www.flaticon.com