Casestudy: LiveCareer
Hoe LiveCareer met Textbroker 200% meer traffic en omzet genereerde
Een hogere ranking en betere conversies met de content van Textbroker
Over het bedrijf
LiveCareer is een carrièrebureau dat alleen al binnen Amerika inmiddels meer dan 10.000.000 mensen heeft geholpen bij het ontdekken van hun ideale loopbaan, het opstellen van betere cv’s, het voorbereiden op sollicitatiegesprekken en het stimuleren van hun kansen op de arbeidsmarkt. LiveCareer levert de instrumenten die nodig zijn voor het vinden van de ideale baan. Het team van het bedrijf bestaat uit carrièredeskundigen, gecertificeerde cv-schrijvers, recruitingspecialisten en een breed scala aan professionals, allen met een passie voor het helpen van mensen bij het zoeken naar hun perfecte baan.
De uitdaging
Contentmarketing speelt binnen LiveCareers klantenacquisitie en het bereiken van werkzoekenden een essentiële rol.
De twee belangrijkste doelstellingen hierbij zijn:
Waar voorheen een beroep werd gedaan op freelance schrijvers voor het creëren van content, had LiveCareer behoefte aan een nieuwe, efficiënte oplossing voor het schrijven van hoogwaardige content in meerdere talen. Om een wereldwijd publiek te kunnen bereiken, hoorde hier ook het opstellen van cv’s en sollicitatiebrieven in acht verschillende talen bij.
De oplossing
LiveCareer wendde zich in januari 2014 met het oog op de grote behoefte aan kwalitatief hoogwaardige content binnen een kort tijdsbestek tot Textbroker. Binnen zeven maanden leverde Textbroker meer dan 10.000 cv’s en sollicitatiebrieven, persberichten en blogartikelen.
Textbroker Self-Service:
LiveCareer begon met het gebruik van de Textbroker Self-Service voor de benodigde kwalitatief hoogwaardige teksten voor werkzoekenden in het Engels. Hiervoor werden teams opgezet van ervaren 4- en 5-sterrenauteurs uit de database van Textbroker. Met behulp van de SEO-mogelijkheden van het Textbroker-platform koos LiveCareer voor een sleutelwoordendichtheid van twee tot drie procent en SEO-vriendelijke titels en tussenkopen.
Textbroker Managed-Service:
Na het succes in de VS besloot LiveCareer gebruik te maken van de internationale portalen van Textbroker, waaronder Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Bij deze Managed-Service-projecten, waarbij Textbroker het gehele project aanstuurde en LiveCareer ready-to-publish teksten ontving, werden de Engelse cv’s en sollicitatiebrieven als uitgangspunt genomen en vertaald en aangepast aan de lokale markt. De projectmanagers van Textbroker verzorgden de communicatie met de auteurs, hielden de deadlines in de gaten en controleerden het eindresultaat.
De resultaten
Wat de cijfers vertellen
Toename van online traffic:
De nieuwe content leidde tot meer traffic op alle LiveCareer-sites.
LiveCareer zag een toename van het internetverkeer met een gemiddelde van 500 procent op de internationale en 260 procent op de Amerikaanse pagina’s.
Omzetstijging:
De traffic-toename had significante gevolgen voor de omzet: LiveCareer zag zijn omzet in 2015 met bijna 260 procent stijgen in vergelijking tot het voorgaande jaar.
De conclusies van LiveCareer
Icons made by Freepik from www.flaticon.com