Skip to main content

Doe uw voordeel met de SEO-tools van Textbroker

Teksten, iedereen heeft ze nodig. Niet in de laatste plaats ondernemers en bedrijven. Teksten om te informeren, te beschrijven of te verleiden. En wie weet waarvoor nog meer. Een goede tekst is lang niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Textbroker biedt op dat vlak uitkomst: wij leveren gegarandeerd goede teksten die geheel voldoen aan de door u opgegeven randvoorwaarden en kwaliteitseisen. Maar een lekker lopende, goed geschreven tekst is op zichzelf al lang niet meer voldoende.
 

Teksten, iedereen heeft ze nodig. Niet in de laatste plaats ondernemers en bedrijven. Teksten om te informeren, te beschrijven of te verleiden. En wie weet waarvoor nog meer. Een goede tekst is lang niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Textbroker biedt op dat vlak uitkomst: wij leveren gegarandeerd goede teksten die geheel voldoen aan de door u opgegeven randvoorwaarden en kwaliteitseisen. Maar een lekker lopende, goed geschreven tekst is op zichzelf al lang niet meer voldoende.

Online teksten moeten niet alleen de menselijke lezer overtuigen, maar ook opgepikt worden door de zoekmachines om zo optimaal gevonden te kunnen worden. Met de geavanceerde SEO-opties van Textbroker zijn uw teksten ook op dit vlak in goede handen. Zelf geen expert in SEO? Geen probleem, wij helpen u op weg. Hieronder volgen tips en advies om eenvoudig en snel over goed geschreven, vindbare teksten te beschikken.

SEO-teksten op bestelling
Elke goede tekst begint met een goede en heldere opdrachtbeschrijving (briefing). Met slechts enkele muisklikken bepaalt u hoeveel en welke zoekwoorden een auteur in de tekst dient te verwerken. De functie 'flexie' waarborgt dat een auteur de exacte schrijfwijze van de keywords overneemt en, indien gewenst, ook in meervoud gebruikt. Soms staan het correct gebruik van keywords en het schrijven van een soepel lopende tekst op gespannen voet. Zoekopdrachten op internet worden immers vaak in telegramstijl opgegeven. Als opdrachtgever heeft u maximale vrijheid om passende eisen te formuleren. Zo bent u vindbaar in de zoekmachines en worden de bezoekers van uw website niet geconfronteerd met kromme formuleringen. Vanuit SEO-perspectief bekeken kan het overigens ook een overweging zijn om een auteur dergelijke vrijheid niet te bieden. Het is helemaal aan u; wij reiken u de tools aan.

Dankzij de automatische tekstcontrole kan een auteur een tekst pas inleveren als deze 100% voldoet aan de door u opgegeven eisen voor het aantal woorden en het gebruik van keywords. U krijgt dus alleen teksten onder ogen die volledig voldoen aan de gestelde eisen.

Voer keywords correct in
Wanneer u gebruikmaakt van de SEO-opties van Textbroker, dan opent zich een veld waarin u zoekwoorden kunt opgeven. Hier vult u de woorden en woordcombinaties in die sowieso in de tekst moeten voorkomen. In de vierkante haken erachter kunt u per term en combinatie aangeven hoe vaak deze in de tekst gebruikt dient te worden.

Voorbeeld: Boek [3-5], online bestellen [2-2]

Indien u veel orders tegelijk wilt invoeren, inclusief de bijbehorende trefwoorden, wordt het aanbevolen om de "Bulk Input" knop te gebruiken. U kunt meerdere orders afzonderlijk invoeren als een doorlopende tekst door op de ENTER-toets te drukken. De trefwoorden horende bij de verschillende teksten schrijft u met deze formule [KW#keyword#].

Voorbeeld: Het enthousiasme van de lezer stijgt [KW#boek[3-5], online bestellen[2-2]#]. Achtereenvolgens staan hier de titel van de order en de keywords met bijbehorende aantallen, juist ingevuld in de formule.

Tips voor een goede briefing
Niets is zo vervelend als een tekst die niet aan uw eisen of verwachtingen voldoet. Een onduidelijke briefing of fouten daarin kunnen leiden tot een tekst die weliswaar voldoet aan de opgegeven specificaties, maar niet aan uw wensen.

Het is eigenlijk heel eenvoudig: met een paar muisklikken en het typen van een paar woorden is een order besteld. Wij laten u zien aan de hand van een checklist hoe u de SEO-opties goed kunt toepassen, zodat de teksten die u ontvangt perfect aansluiten op uw wensen.

1 Selecteer keywords met zorg
U wilt een tekst voor een informatieportaal over auto’s, maar voert "koffietafel" als het belangrijkste keyword in? Soms is dat een legitieme keuze, maar in de meeste gevallen zal het een fout betreffen. Wanneer u streeft naar het beste resultaat en een goede afhandeling van de tekst, dan dient u zoekwoorden zorgvuldig uit te kiezen en altijd de briefing te controleren voordat u deze definitief uploadt. Wanneer u gebruikmaakt van afwijkende of niet voor de hand liggende keywords, bied dan een verklaring daarvoor in de briefing. Dat voorkomt vele vragen van verwarde auteurs.

2 Schrijf keywords correct
Waarschijnlijk is gebrek aan tijd een van de belangrijkste redenen waarom u gebruikmaakt van Textbroker. U of uw medewerkers hebben niet genoeg tijd om voldoende teksten te schrijven. Dan moet het natuurlijk ook zo gemakkelijk mogelijk gaan. Nochtans loont het altijd om de keywords te controleren, bijvoorbeeld op typefouten. Want wanneer u de SEO-opties aan heeft staan en keywords heeft ingesteld, kan een auteur een tekst alleen inleveren wanneer het exacte keyword het opgegeven aantal keer in de tekst voorkomt. Dat betekent dat een auteur dus gedwongen is om de fout over te nemen en u een tekst ontvangt met daarin het keyword verkeerd gespeld. Een voorbeeld hiervan is een makelaar die in het veld waarin het keyword vermeld diende te worden invoerde “zie opdrachtbeschrijving”. Auteurs wisten zo weliswaar welk keyword de opdrachtgever bedoelde, maar waren gedwongen de term “zie opdrachtbeschrijving” te gebruiken in de tekst. Zo’n anekdote is op zich grappig, maar niet wanneer u streeft naar snelle oplevering van goede teksten.

3 Denk goed na over het aantal keywords
Ook de dichtheid van keywords maakt onderdeel uit van de automatische controle die op alle teksten wordt uitgevoerd. Ook in dit geval kan een auteur dus geen teksten inleveren die niet aan uw specificaties voldoen. Hoewel de dichtheid van keywords belangrijk is voor een goede vindbaarheid, is het zeker niet zo dat teksten met veel keywords automatisch hoog eindigen in de zoekresultaten. Het ophopen (stacken) van keywords is zelfs ronduit slecht voor de vindbaarheid van content. Er is zoiets als een optimale dichtheid van keywords en zoekmachines waarderen vooral originele, goed geschreven content. In de meeste gevallen voldoet een dichtheid van 2-3% voor een vindbare tekst. Idealiter biedt u de auteur dan ook nog wat ruimte. Niet te veel, want in een goed vindbare tekst moet het keyword wel degelijk een minimaal aantal keer voorkomen.

Een andere belangrijke overweging is het gebruik van meerdere keywords. In zijn algemeenheid is daar niets mis mee, zeker niet wanneer de begrippen aan elkaar verwant zijn. Wel is het belangrijk te realiseren dat de aantallen keywords cumulatief zijn. Het verwerken van meerdere keywords in hoge frequenties maakt het in toenemende mate lastig om een soepele tekst te produceren.

Voorbeeld: Een tekst van 300 woorden dient 3-5 keer de combinatie “lean bouwen Amsterdam” te bevatten. Daarnaast nog 2-4 keer “Lean Six Sigma training”. De eerste term bestaat uit drie woorden en dient ook minimaal drie keer gebruikt te worden. De tweede term bestaat uit vier woorden en dient minstens twee keer voor te komen in de tekst. In totaal betekent dat minstens zeventien woorden voor dienen te komen in een tekst van 300 woorden. Dat is een uitdaging, maar in dit voorbeeld nog best werkbaar. Het moge duidelijk zijn dat meerdere zoekwoorden in hoge frequenties het auteurs lastig kan maken en het schrijven van een vlot lezende tekst kan belemmeren.

4 Voorzetsels – wel of niet?
Een van de grootste uitdagingen waarmee de schrijvers van goed vindbare content mee geconfronteerd worden is het op correcte wijze verwerken van keywords. In het beste geval komen deze keywords exact overeen met relevante zoekopdrachten. Probleem is echter dat zoekopdrachten vaak in telegramstijl worden ingegeven. Dat leest in een tekst niet zo lekker. Zo kan het keyword “loodgieter Almere” populair zijn in de zoekmachines, maar is het tegelijk lastig te verwerken in een goed lopende tekst. Door de auteur toe te staan voorzetsels te gebruiken kan ook de combinatie “loodgieter in Almere” gebruikt worden. Het is belangrijk om te beseffen dat het niet toestaan van voorzetsels in combinatie met zoekwoorden in telegramstijl leidt tot kromme formuleringen en een zwakkere tekst die door menselijke lezers minder gewaardeerd zal worden. Soms is letterlijk gebruik van een term of combinatie van woorden echter noodzakelijk vanuit SEO-perspectief. Het is hoe dan ook altijd de moeite waard om hier goed over na te denken.

5 Verbuigingen – wel of niet?
“Appartement Amsterdam.” Een logische zoekopdracht die bij het schrijven van een goedlopende tekst wel voor wat problemen kan zorgen. Dit is, zoals hierboven beschreven, op te lossen door voorzetsels toe te staan. Een andere manier om auteurs meer vrijheid te geven en zo een betere tekst te ontvangen is het toestaan van meervoud. Voor het bovenstaande voorbeeld zou dat betekenen dat “appartementen Amsterdam” of “appartementen in Amsterdam” (inclusief voorzetsel) ook zijn toegestaan. Dat leest veel prettiger en heeft zelfs een gunstig effect op de vindbaarheid van de tekst. Een natuurlijke tekst bevat een keyword niet alleen in enkelvoud. U kunt meervoud inschakelen door, behalve “appartement Amsterdam” ook “appartementen Amsterdam” onder de keywords te scharen. Eenvoudiger is het om automatisch meervoud (flexie) toe te staan. Waak er wel voor dat u niet beide tegelijk doet. Wanneer u meervoud automatisch toestaat dan worden meervoud en enkelvoud beide gelijkwaardig meegeteld door de automatische tekstcontrole. Als u dan zowel “appartement Amsterdam” x 5 als “appartementen Amsterdam” x 3 als keywords hebt ingevuld, dan raakt het systeem in verwarring en kunnen auteurs de tekst niet inleveren.
 


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!