Skip to main content

Facebook breidt Audience Network uit voor het mobiele netwerk

In januari heeft Facebook aangekondigd dat het ‘Audience Network’ zich gaat uitbreiden ter ondersteuning van het mobiele web. Dat zal een bedrijf dus zeker geen windeieren leggen. Welke kansen biedt dit voor u als ondernemer en adverteerder?

In januari heeft Facebook aangekondigd dat het ‘Audience Network’ zich gaat uitbreiden ter ondersteuning van het mobiele web. Dat zal een bedrijf dus zeker geen windeieren leggen. Welke kansen biedt dit voor u als ondernemer en adverteerder?

Betere resultaten voor adverteerders en gebruikers

Het in 2014 gelanceerde Audience Network van Facebook had als doel de inkomsten van bedrijven te verhogen middels mobiele advertenties. Destijds stond deze mobiele reclame nog in de kinderschoenen, maar inmiddels is er al heel wat vooruitgang geboekt. Facebook verkoopt al jarenlang advertenties, zowel voor hun website als hun mobiele services. Maar Facebook wilde echter nog via een derde optie aan uitgevers en ontwikkelaars de mogelijkheid geven om advertenties te plaatsen. Het netwerk wordt nu aanzienlijk uitgebreid: twee verschillende soorten advertenties voor nog betere resultaten, voor zowel adverteerders als gebruikers.

Facebook weet exact welke advertentievormen het beste werken en het meeste betrokkenheid creëren in het nieuwsoverzicht van de gebruikers. Zowel native video’s als andere unieke mogelijkheden met interstitials worden daarom beschikbaar gesteld buiten Facebook om. Dit biedt adverteerders meer mogelijkheden om betere resultaten te boeken voor hun onderneming.

De sleutel tot succes: het vinden van de juiste balans

Voor Facebook was het niet eenvoudig te bepalen welke kant het zou opgaan met het mobiele adverteren. Het vinden van adverteerders was niet zo moeilijk. De echte uitdaging voor Facebook was zich te verbinden met mensen die niet opgedrongen wilden worden met deze reclame. “Ons doel is om advertenties net zo interessant en waardevol te maken als de organische content op Facebook,” aldus Mark Zuckerberg. Tot nu toe waren de mogelijkheden beperkt, maar nu gaan reclameberichten buiten Facebook om getoond worden via mobiele websites. Facebook gaat onder andere ondersteuning bieden door banners in het formaat 300 x 250 pixels om te zetten naar een native-formaat. Uiteraard ontvangt Facebook een vergoeding hierbij.

Wat betekent deze aankondiging voor eind 2016?

Door de aangekondigde uitbreiding van het Audience Network, hoopt Facebook haar 2,5 miljoen adverteerders in staat te stellen meer klanten te bereiken via aangesloten mobiele apparaten. Voor Facebook belooft het Audience Network een echte goudmijn te worden. Alleen al in het laatste kwartaal van 2015 gaven adverteerders meer dan 1 miljard euro uit op het Audience Network. Bovendien is in de periode van 2013 tot 2015 het mobiele webverkeer met 53% toegenomen en dit groeit nog steeds. Facebook neemt daarin het voortouw door op basis van de persoonlijke kenmerken van gebruikers op Facebook, reclame te tonen op mobiele websites van aangesloten media.


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!