Hoe schrijf je de perfecte Over Ons pagina?
Het bezorgt vele auteurs slapeloze nachten: het schrijven van dé Over Ons pagina. Begrijpelijk, want een goede Over Ons pagina dient duidelijk te maken waarom klanten juist voor jou moeten kiezen. Eigenlijk gaat de perfecte Over Ons pagina dus helemaal niet over jou of je bedrijf. Maar over je bezoekers, want die willen weten wie jij bent en wat je ze te bieden hebt. Hoe bouw je nou een overtuigende Over Ons pagina op?
7 handige stappen:
1. Leer je bezoeker kennen
Een goede Over Ons pagina verbindt de behoeftes van de klant aan het aanbod van en de informatie over het bedrijf. Benoem de vragen en twijfels van je klanten en stel ze gerust dat jij juist die zaken voor ze kunt oplossen.
2. Wees persoonlijk
Voor bezoekers is niets zo prettig als weten wie eigenlijk die ‘vent achter de tent’ is. Laat dus je kernwaardes zien. Wat is je passie, waar doe je het allemaal voor? En waarom los je zo graag het probleem van je klant op? Humor of een informele benadering werkt wonderen, net als een professionele foto die het beste uit jou haalt.
3. Overtuig met feiten
Met taalgebruik of cliché’s zoals ‘deskundig’, betrouwbaar’ of ‘ervaren’ ga je het niet meer redden. Bewijs je stellingen dus met feiten. Benoem het aantal successen, toon keurmerken, plaats je 5-sterren rating.
4. Elk nadeel hep z’n voordeel
Niemand is perfect en gebreken zijn menselijk. Niet erg. En zeker niet als je nadelen kunt omdraaien naar voordelen. Het maakt je nog overtuigender. Heb je bijvoorbeeld geen auto? Dan reis je dus duurzaam met het OV naar je klant. Ben je een éénpitter? Dan ben je dus goed bereikbaar en super persoonlijk in je aanpak.
5. Na de why volgt de how
Je klanten willen natuurlijk weten wat je verkoopt, maar net zo belangrijk is hoe je het verkoopt. Beschrijf dus je werkwijze. Levertijden. Locatie. Retourbeleid. Welke aanpak jou onderscheidend maakt. Kortom alles wat je bezoekers kan overhalen om jou in zee te gaan.
6. Blaas jezelf niet op
Veel ZPP’ers zoeken naar manieren om serieus genomen te worden en kiezen er daarom vaak voor hun bedrijf groter te laten lijken dat het is. Niet nodig. Kwaliteit zit hem namelijk nog steeds niet in kwantiteit. Wees dus gewoon transparant en benadruk de voordelen (zie punt 4). Zo ben je als klein bedrijf vaak heel flexibel, innovatief en sta je echt naast je klant. Top voor opdrachtgevers die juist deze eigenschappen zoeken!
7. Laat de techniek een handje helpen
Zorg voor een professionele lay-out van je Over Ons pagina. Een duidelijke ‘bestel nu’ knop of ‘neem contact op’ mag ook nooit ontbreken. Je wil tenslotte dat klanten converteren!
Over onze auteur
Tekstschrijver voor wie elk woord telt. Ik ben tekst-o-fiel van de bovenste plank. Altijd bezig met wat woorden te zeggen hebben en hoe we ze kunnen inzetten voor ons doel. Het liefst schrijf ik voor ondernemingen. Van eenmanszaak tot internationaal gerenommeerde corporates, ik vind het allemaal even interessant om content voor te mogen schrijven. Inclusief bescheiden specialisme in SEO-teksten.
geen reacties beschikbaar