Nieuwsbrief laten schrijven
Een nieuwsbrief samenstellen is een belangrijk instrument van e-mailmarketing. Nieuwsbrief teksten bieden bedrijven en organisaties de mogelijkheid om nieuws, aanbiedingen en uitnodigingen aan partners en klanten mee te delen. Een effectieve manier dus om jouw content te verspreiden en klanten en andere belanghebbenden aan je te (blijven) binden.
Waarom zijn nieuwsbrieven belangrijk?
Een nieuwsbrief schrijven is belangrijk omdat je er tal van bedrijfsdoelen mee kunt bereiken. De meest in het oog springende doelen zijn:
- Meer aandacht/ bewustzijn voor je merk of bedrijf
- Meer media-aandacht
- Hogere rankings op zoekmachines
- Meer zichtbaarheid en traffic voor je website
- Meer relevantie voor jouw merk, bedrijf of organisatie
- Meer potentiële klanten
- Meer en langdurigere klantenbinding
Wil je stakeholders overtuigen met nieuwsbrieven van hoge kwaliteit? Onze auteurs kunnen je helpen.
Wat is een nieuwsbrief?
Een goede nieuwsbrief samenstellen heeft aardig wat voeten in de aarde. Dit zijn de belangrijkste kenmerken van een goede, professionele nieuwsbrief:
- Een goed zichtbare aanmeldoptie op de startpagina. Maak het de gebruiker zo makkelijk mogelijk en zorg ook voor een wijzigen-en afmeldfunctie. Nog beter is het natuurlijk om je abonnees alle redenen te geven om te blijven!
- Een exact gedefinieerd doelpubliek. Bij wie moet jouw aanbod terechtkomen? Maak je doelpubliek zo concreet mogelijk, om zo gepersonaliseerd mogelijke, exclusieve content te kunnen aanbieden.
- De juiste thema’s. Natuurlijk is een nieuwsbrief laten schrijven ook bedoeld om producten en diensten te verkopen, maar het eigenlijke doel is het versterken van de klantenbinding. De thema’s en onderwerpen moeten dus een echte meerwaarde bieden aan je lezers. Zo versterk je je expert status en bereik je op een elegante manier je doel. Interessant voor lezers is bijvoorbeeld probleemoplossing, informatie over nieuwe producten/diensten en insider vakkennis. Ook een quiz of uitnodigingen voor bijeenkomsten, beurzen of exclusieve shopavonden doen het altijd goed.
- Een pakkende titel die prikkelt tot verder lezen. Een goede tekstschrijver VAN nieuwsbrieven zal altijd zorgen voor een titel die nieuwsgierig maakt en het nut van de nieuwsbrief in één oogopslag duidelijk maakt. Hoe schrijf je een goede nieuwsbrief titel? Met duidelijke taal, die klip en klaar antwoord geeft op vragen. Vergeet daarbij niet de relevante zoekwoorden voor de doelgroep.
- Overzicht en een duidelijke structuur. Nieuwsbrief teksten dienen scanbaar te zijn en een logische opbouw te volgen. De belangrijkste informatie komt bovenaan te staan. De beste nieuwsbrieven bevatten korte zinnen en zo min mogelijk ‘vulwoorden’.
- Een duidelijke Call To Action. Zo geef je lezers de gelegenheid om actief te worden. Inschrijven voor een event, een product bestellen of een how-to downloaden? Allemaal uitstekende redenen voor een CTA-button.
Redenen om nieuwsbrieven in te kopen in plaats van zelf een nieuwsbrief samenstellen
Zoals we hierboven zagen, vraagt een nieuwsbrief laten schrijven aardig wat competenties en ervaring. Mede daarom is het zinvol om deze tijdrovende klus uit te besteden en nieuwsbrieven in te kopen bij professionele copywriters. Andere reden om een tekstschrijver voor nieuwsbrief in te schakelen:
- Focussen op jouw kerncompetenties
- Gebrek aan tijd (een nieuwsbrief samenstellen kost een paar uur tijd)
- Gebrek aan schrijfvaardigheden binnen de (marketing)afdeling
- Grote behoefte aan content en deze zelf niet kunnen dekken
- Behoefte aan regelmatige en consistente content
- Een frisse blik van buitenaf van een professionele copywriter nieuwsbrief
Wil jij je doelpubliek regelmatig voorzien van overtuigende nieuwsbrieven? Onze pool aan tekstschrijvers nieuwsbrieven staat voor je klaar.
Waar nieuwsbrieven kopen?
Er zijn diverse opties om een nieuwsbrief te laten schrijven door een externe professional: een freelancer, een bureau of een platform.
Het voordeel van nieuwsbrieven kopen bij een freelancer is de directe uitwisseling. Freelancers zijn over het algemeen ook wat goedkoper omdat ze geen kantoren hoeven te onderhouden. Bovendien is er geen sprake van bemiddeling. Een freelance tekstschrijver van nieuwsbrieven zal hoge kwaliteit leveren tegen lage kosten.
Het voordeel van nieuwsbrieven inkopen bij een bureau is de veilige verwerking met kwaliteitsgarantie. Je werkt met één contactpersoon die elke stap van het proces regelt. Ook krijg je garantie op het werk. Dit is een wat duurdere optie om nieuwsbrieven te laten samenstellen.
Het grote voordeel van werken met platformen is de schaalbaarheid van projecten. Content platforms bieden meer keuzemogelijkheden voor opdrachtgevers. Je kunt opdrachten uitzetten die zowel schaalbaar als tijdbesparend zijn. Op een platform staat een breed scala aan auteurs met een brede ervaring in diverse onderwerpen en tekstsoorten klaar om content zoals nieuwsbrieven voor jouw bedrijf te creëren. Deze auteurs schrijven volgens jouw budget en op het kwaliteitsniveau dat jij nodig hebt.
Waarom Textbroker?
Textbroker is een content platform dat opdrachtgevers en auteurs aan elkaar verbindt, voor elk type teksten. Zoek je een tekstschrijver VOOR nieuwsbrieven? Bij Textbroker vind je de beste copywriters en nog veel meer:
- Schaalbaarheid van opdrachten (maak kleine en grote content projecten tot zonder gedoe tot een succes)
- Geen vaste kosten, je betaalt gewoon per woord
- Grote keuze aan auteurs voor nieuwsbrief teksten, met veel verschillende kennis- en vakgebieden
- Mogelijkheid om auteurs te filteren op vaardigheden, kennis en niveau
- Unique content in 36 talen & vertalingen in letterlijk elke taal van de wereld
- Geen tijdrovend papierwerk, direct aan de slag
- Altijd check op duplicate content
Zoek je een content platform dat je zonder gedoe vooruit helpt in je e-mailmarketing? Schrijf je nu in bij Textbroker.
Nieuwsbrief FAQ:
Hoe schrijf je een goede nieuwsbrief?
- Verleid de lezer met een onweerstaanbare titel
- Maak in de mail de belofte van de titel waar
- Gebruik korte zinnen, 10 woorden is genoeg.
- Zorg voor een duidelijke structuur met koppen en tussenkopjes
- Stimuleer verspreiding van je nieuwsbrief door goede content én door deelknoppen
- De afwisseling van tekst en beeld doet wonderen voor de leesbaarheid van je nieuwsbrief
- Vergeet de CTA niet, na jouw geweldige nieuwsbrief willen lezers tot actie overgaan!
Wat moet er in een goede nieuwsbrief staan?
- Vertel over nieuwe producten, diensten, events, interessante insider kennis, et cetera
- Vertel waar je als organisatie mee bezig bent, neem je lezer mee
- Schrijf over spannende ontwikkelingen in je sector of successen van je bedrijf
- Haak in op de actualiteit en verbind hem met jouw product of dienst
- Zet je klant of een medewerker in de spotlights (maak het persoonlijk en toegankelijk)
- Geef iets gratis weg
geen reacties beschikbaar