Skip to main content

Managed-Service: wat betekent dit voor mij als auteur?

Veel grotere opdrachtgevers kiezen voor het projectmanagement van Textbroker. Wellicht heb jij ook al eens voor een van deze Textbroker-teams geschreven. Maar wat is nu eigenlijk het verschil met ‘normale’ opdrachtgevers? Hoe gaat het projectmanagement in zijn werk?

“Let op: Het team van Textbroker voert dit project voor onze opdrachtgever uit. Het accepteren van de teksten kan daarom langer duren dan normaal. Vragen kunnen rechtstreeks via [email protected] gesteld worden. Bedankt voor jullie inzet!”

Komt deze tekst je bekend voor? Dan heb je al eens in een van onze Textbroker-teams geschreven. Maar wat is nu eigenlijk het verschil met ‘normale’ opdrachtgevers? Hoe gaat het projectmanagement in zijn werk?

Self-Service vs Managed-Service

Normaal gesproken maakt een opdrachtgever bij Textbroker een account aan, zet hier geld op en plaatst een opdracht. Textbroker controleert de opdracht, geeft in sommige gevallen nog tips voor bijvoorbeeld een betere briefing, en activeert ze. Hij onderneemt zelf actie als de opdracht niet wordt opgepakt en beantwoordt vragen. Zodra de tekst klaar is, krijgt de klant een melding, controleert of zijn briefing juist is omgezet en neemt de tekst aan of vraagt om een herziening. Je snapt het al, dit is allemaal best veel werk voor onze opdrachtgevers, zeker bij grotere projecten met tientallen of honderden teksten.

Veel grotere opdrachtgevers kiezen daarom voor het projectmanagement van Textbroker. In dat geval stelt een van onze projectmanagers, natuurlijk in nauwe samenwerking met onze klant, een briefing op en bereidt de opdrachten voor. Wij stellen een team samen van auteurs waarvan we weten dat zij vanwege het onderwerp en/of de vereisten met betrekking tot bijvoorbeeld HTML-tags goed bij de opdrachten passen. Zorg er dus voor dat je profiel volledig is ingevuld, dan kunnen we je namelijk makkelijker vinden.

Textbroker coördineert het managed project

Na het plaatsen van de opdrachten houden wij in de gaten of de opdrachten snel genoeg worden opgepakt, of de auteurs zich aan de briefing houden en of er vragen zijn. Deze vragen kunnen overigens het beste via het bekende emailadres worden gesteld, dan zien we ze namelijk meteen en kunnen snel reageren. Onze redacteurs controleren de teksten en vragen in sommige gevallen om een herziening. Na een eerste korte testfase leveren we de teksten in grotere aantallen aan de klant. Als de opdrachtgever tevreden is, kunnen we de teksten in zijn account accepteren. Omdat er, zeker bij grotere bedrijven, vaak verschillende afdelingen naar de teksten kijken, kan dit soms een aantal dagen duren. Desalniettemin doen we natuurlijk onze uiterste best de wachttijd voor onze auteurs zo kort mogelijk te houden.

Waarom is dit interessant voor een auteur?

Fijn, en wat heb ik hier nu aan, denk je nu wellicht? We zetten de voordelen even voor je op een rijtje:

  • Over het algemeen gaat het om grotere aantallen opdrachten. De briefings mogen soms iets langer zijn, maar als je je er eenmaal vertrouwd mee hebt gemaakt, vloeit de ene na de andere tekst uit je pen.
  • De vergoeding ligt over het algemeen hoger dan je van selfserviceklanten gewend bent.
  • Bij vragen hoef je niet op een berichtje van de klant te wachten. Tijdens kantooruren kun je ons gewoon even bellen, of natuurlijk een mailtje sturen naar [email protected].
  • Als je positief opvalt in een van onze teams, is de kans groot dat we je voor meer teams uitnodigen of je aanbevelen aan selfserviceklanten.

Inderdaad, soms is geduld een schone zaak.


Reacties

272763 27. januari 2016 - 15:40

Ik heb zojuist gesolliciteerd naar een plaats in een team (tuinmeubelen) Nu ik de openstaande sollicitatie doorneem, zie ik dat er in het reactieveld een duidelijke opdracht staat, die bij mijn aanmeldpoging op mijn beeldscherm om een of andere reden niet te zien was. Ik heb dus een eigen reactie geschreven op de toelichting, die niet overeen komt met de opdracht. Maar ik kan niet meer bij de vacature, om een en ander te herstellen. Wat nu? Gewoon afwachten en hopen dat mijn formuleringen goed genoeg waren om mij in het team te plaatsen, of langs andere weg alsnog trachten om de opdracht precies uit te voeren?

 

 

Beantwoorden

Emile Haffmans 3. februari 2016 - 9:32

Beste Tekstbom,

Dank voor je bericht.

In dit geval zou ik aanraden eerst af te wachten. Ik kan echter niet verklaren waarom je de opdacht in eerste instantie niet goed kon zien, maar later wel. Eventueel kan je contact met ons opnemen via [email protected]. Dat is wellicht iets handiger en we helpen je daar graag verder!

Groet,

Textbroker NL

Beantwoorden

Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!