Seo-teksten laten schrijven
Waarom is het belangrijk om SEO-teksten te laten schrijven?
Zonder een gestage stroom van nieuwe en bestaande klanten kan je bedrijf wel inpakken. Maar het aantrekken van nieuwe opdrachten gebeurt niet vanzelf. SEO-content is een krachtige tool om jouw website hoger te helpen scoren in zoekmachines.
Zo blijkt dat websites die gebruik maken van SEO-marketingstrategieën binnen één jaar bijna acht keer sneller groeien in het aantrekken van traffic dan sites die geen SEO-teksten laten schrijven.
Met SEO-content-marketing bereik je hogere rankings en meer relevantie en autoriteit. Bovendien genereer je meer zichtbaarheid en meer traffic op je website. Ook de percentages van de daadwerkelijke conversie liggen hoger. Nog een voordeel: als je goede SEO-teksten laat schrijven, dan bind je klanten langdurig aan jouw bedrijf. Het merendeel van klanten leert een bedrijf namelijk liever via goede artikelen kennen dan via traditionele reclames als advertenties.
Hoewel de traditionele ‘marketing en reclame’ nog steeds bestaat, is SEO-content marketing al jarenlang een van de meest gebruikte methodes om websites goed te laten scoren en te converteren.
Niet voor niets kopen bedrijfseigenaren en marketing professionals SEO-artikelen van deskundige SEO-auteurs. Het is niet alleen heel effectief om SEO-teksten in je marketingstrategie te gebruiken, het is meestal ook goedkoop.
Wil je hoge ogen scoren met je contentmarketing, maar heb je niet de tijd of expertise om zelf je content te creëren? Dan is het uitbesteden van de contentcreatie een gemakkelijke en effectieve manier om zonder al te veel werk toch de gewenste resultaten te behalen.
Wil je jouw website traffic een boost geven met SEO-content van hoge kwaliteit? – Onze auteurs helpen jou!
Wat is SEO-content?
Onder SEO-content vallen een aantal zaken die onmisbaar zijn voor professionele marketing anno nu. De belangrijkste elementen noemen we hieronder:
- Relevante en goed onderzochte sleutelwoorden (maar geen keyword stuffing).
- Content die afgestemd is op de gebruikersintentie.
- Unieke content.
- Verse content (up-to-date).
- Geen ‘dunne’ content, maar veelomvattende, relevante en zinvolle content, die alle vragen van de gebruiker over het gegeven onderwerp beantwoordt (niets meer en niets minder). De beste content laat geen vragen open.
- Een duidelijke structuur met koppen, subkoppen, lijsten en opsommingen.
- Prettig leesbaar, met natuurlijk en duidelijk taalgebruik (geschreven voor de gebruiker en niet voor de zoekmachine).
- Korte zinnen die actief in plaats van passief zijn geschreven.
- Een tone-of-voice die overeenkomt met de rest van de website of blog.
SEO-artikelen kopen – snel en gemakkelijk!
Vind SEO-auteurs die professionele SEO-teksten schrijven voor jouw bedrijf!
Zeven Redenen om SEO-artikelen te kopen (vs. zelf schrijven)
Waarom is het een goed idee voor bedrijven en marketingafdelingen om SEO-artikelen in te kopen in plaats van ze zelf te schrijven? Hieronder noemen we zeven goede redenen:
- Grote behoefte aan content
- Gebrek aan tijd
- Gebrek aan schrijfvaardigheid
- Behoefte om regelmatig en frequent content te publiceren
- Behoefte aan een goedkopere oplossing dan het aannemen van een fulltime SEO-auteur voor het SEO-teksten schrijven
- Behoefte om je beter te kunnen concentreren op je kerncompetenties als bedrijf
- Meer tijd om te werken aan je strategie en andere bedrijfsactiviteiten
Vind SEO-auteurs om je te ondersteunen en investeer meer tijde in jouw core business!
Waar SEO-artikelen kopen of SEO-teksten laten schrijven?
Of je bedrijf zich nu opmaakt om een nieuwe website te creëren of bestaande pagina’s leven in te blazen, blogartikelen te maken of zichtbaar te zijn op sociale mediakanalen, één ding is altijd nodig: SEO-content. Het is dus belangrijk om hoogwaardige SEO-teksten te laten maken. Hierbij ligt de focus op de gebruiker:
– betrouwbare en authentieke content die motiveert om op de website te blijven en over te gaan tot aankoop
– informatieve en nuttige content die de gebruiker overtuigt van de waarde en autoriteit van jouw website
– content die zorgt voor een optimale gebruikerservaring en een soepele customer journey
Je kunt SEO-artikelen op verschillende manieren kopen. Je kunt direct met freelancers werken, een agentschap inhuren of content bestellen op een platform als Textbroker.
– Het voordeel van werken met een freelancer is de directe uitwisseling. De kwaliteit van de content ligt hoog terwijl het tarief van freelancers vaak heel redelijk is, doordat ze geen groot kantoor hoeven te onderhouden.
– Het voordeel van agentschappen ligt bij de zekerheid, mét kwaliteitsgarantie. Als je werkt met een agentschap, kun je rekenen op een vaste contactpersoon die elke stap van het proces begeleidt. Denk aan het vinden van de juiste auteur met de juiste kennis en ervaring in jouw vakgebied. De kosten liggen hoger dan bij een freelancer en je krijgt kwaliteitsgarantie als je niet tevreden bent met een bepaald aspect van het werk.
– Werken met een platform biedt weer een heel ander voordeel: de schaalbaarheid van opdrachten. Platforms bieden meestal meer keuzemogelijkheden voor cliënten, waardoor dit model schaalbaar en dus tijdbesparend is voor veel bedrijven en marketingafdelingen. Op een platform (zoals Textbroker) staat een breed scala aan internationale auteurs met een zeer brede ervaring in verschillende onderwerpen klaar om jouw content te creëren. Je kiest zelf de taal, het budget en het kwaliteitsniveau dat je nodig hebt. Ideaal om SEO-teksten te laten schrijven!
Waarom Textbroker?
Textbroker biedt als platform voor SEO-content overtuigende voordelen. Onze klanten noemen als belangrijkste redenen waarom ze graag met ons werken:
- Schaalbaarheid: je kunt bij Textbroker op een gemakkelijke manier kleine én grote contentprojecten laten uitvoeren.
- Geen vaste kosten: je betaalt gewoon per woord.
- Grote keuze aan auteurs, in veel verschillende kennis- en vakgebieden. Samen weten en kunnen ze alles voor het optimale SEO-artikel!
- Mogelijkheid om auteurs te filteren op vaardigheden, kennis, taal, niveau.
- Unieke content in 36 talen en vertalingen in elke taal van de wereld.
- Geen papierwerk, je kunt direct aan de slag.
- Controle op duplicate content.
- Mogelijkheid om te werken met open opdrachten op verschillende schrijfniveau’s.
- Mogelijk om te werken met Direct Orders en dus met een vaste auteur naar keuze.
Ondersteun jouw business met de juiste content en vind SEO-auteurs bij Textbroker op elk niveau, voor elk onderwerp en in elke taal!
FAQ SEO-content
Waarom is SEO belangrijk?
Met SEO word je zichtbaarder op zoekmachines en bouw je naamsbekendheid en autoriteit op voor een grotere groep potentiële klanten. SEO zorgt hiermee voor meer bezoekers naar jouw website en meer conversie.
Wat zijn SEO-teksten?
SEO is de afkorting van Search Engine Optimisation, ofwel zoekmachine optimalisatie. Bij een goede SEO-tekst komt de bezoeker altijd op de eerste plaats. Daarom moet de SEO relevant, interessant en informatief of onderhoudend zijn voor de bezoeker. In combinatie met de juiste zoekwoorden kan een SEO-tekst dan terechtkomen op een hogere plek in Google en andere zoekmachines.
Hoe schrijf je SEO-teksten?
Een goede SEO-tekst schrijf je in zes stappen:
- Bepaal de doelgroep van je tekst.
- Wat is het doel van je tekst? Deze vraag moet je je voor iedere soort tekst stellen: een webpagina, een blog, een social media-post, een whitepaper of een SEO-artikel. Bijvoorbeeld informeren of verkopen?
- Welke sleutelwoorden ga je gebruiken?
- Het belangrijkste sleutelwoord /zoekwoord gebruik je in de SEO-titel.
- Andere belangrijke sleutelwoorden gebruik je in de subkoppen en verdeel je strategisch over de tekst, net als het hoofdsleutelwoord.
- De kers op de SEO-taart is een goede meta-omschrijving van maximaal 160 tekens en een ‘double dip’ (hoofdsleutelwoord plus een synoniem/ alternatief) erin. Maak ook een pakkende meta-titel.
geen reacties beschikbaar