Textbroker Contentkaart Q1 2015
Content van hoge kwaliteit wordt steeds belangrijker, dat blijkt ook uit de Textbroker Contentkaart. Deze afbeelding geeft een overzicht van de tekstopdrachten op Textbroker in het eerste kwartaal van 2015, binnen de 10 landen waar Textbroker actief is. De trend is in alle landen gelijk: langere teksten, van hogere kwaliteit.
Content van hoge kwaliteit wordt steeds belangrijker, dat blijkt ook uit de Textbroker Contentkaart. Deze afbeelding geeft een overzicht van de tekstopdrachten op Textbroker in het eerste kwartaal van 2015, binnen de 10 landen waar Textbroker actief is. De trend is in alle landen gelijk: langere teksten, van hogere kwaliteit.
De kaart toont de gemiddelde tekstlengte, evenals de meest gebruikte categorieën, tekstkwaliteit en tekstsoorten, besteld door de internationale klanten van Textbroker.
Een overzicht van de belangrijkste bevindingen
- De meest gebruikte opdrachtcategorieën zijn reizen, winkelen en productbeschrijvingen.
- In de US bestelde de klanten hoofdzakelijk teksten over films, nieuws en televisie.
- De populairste tekstsoorten zijn blogartikelen, productbeschrijvingen en webcontent.
- De gemiddelde tekstlengte lag in vrijwel alle landen op meer dan 320 woorden. Alleen Portugese klanten bestelden gemiddeld minder woorden per tekst.
- Er zijn slechts kleine variaties tussen de landen te ontdekken wat betreft tekstkwaliteit: in 7 van de 10 landen gaven de klanten de voorkeur aan 4-sterrenteksten, waaruit opnieuw de voorkeur voor kwaliteit blijkt.
- Hoewel in Duitsland en Italië de 3-sterrenclassificatie net iets populairder was, werden ook daar vrijwel evenveel 4-sterrenteksten besteld.
- Vanwege enkele zeer grote SEO-projecten werd in de US gemiddeld gezien 2-sterrenkwaliteit het meest besteld, maar eveneens op de voet gevolgd door 4 sterren.
geen reacties beschikbaar