Top content marketing strategieën waaraan professionals moeten denken
‘Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert’. Deze enigszins oubollige spreuk blijkt gek genoeg bijzonder relevant te zijn voor marketing professionals. Marketeers richten zich steeds meer op big data en de ‘bigger picture’. Hierdoor zien ze vaak een aantal innovatieve, logische ‘hacks’ die binnen ieders handbereik liggen, over het hoofd. Of je nu een start-up bent of deel uitmaakt van een multinational, de negatieve gevolgen van deze blinde vlek zullen zeker zichtbaar worden.
Hoe vermijd je de val van ‘the bigger picture only’? We laten je 4 strategieën zien die elke marketing professional zich in de oren zou moeten knopen:
1. Sprekende beelden
Daar gaan we weer. Word je net meegesleept door een bevlogen stukje content, haalt weer zo’n nietszeggende stockfoto de boodschap van de tekst naar beneden. Marketeers focussen zich vaak zo op de content, dat ze de kracht van een sterk beeld vergeten. Zorg dus voor een unieke foto, maak hem zelf, of huur een fotograaf in. Homemade is altijd lekkerder dan fabrieksproducten.
2. Infographics: simpel en leuk
Sommige onderwerpen zijn nu eenmaal lastiger te begrijpen dan andere. Hoe langdradiger en saaier de content, hoe eerder de lezer afhaakt. Een gemiste kans. Want met een infographic op strategische plaatsen in de content vertel je in één oogopslag hetzelfde verhaal. Maar dan eenvoudiger, leuker en direct begrijpelijk. Met infographics presenteer je een complex verhaal in hapbare brokjes. Ideaal voor smartphone gebruikers en snelle lezers.
3. SEO: bigger is (weer) better
Waar nog niet zo lang geleden SEO – specialisten van mening waren dat virale content bestond uit 400 tot 600 woorden, komen we daar nu niet meer mee weg. De gebruiker van nu zoekt een hoge mate van kwaliteit en wil daar vooral véél van zien. Populaire posts tellen nu gemiddeld zo’n 1000 tot 3000 woorden. Lang genoeg om een interessant verhaal niet in te hoeven korten tot een ‘teaser’ en om je kennis en visie overtuigend te kunnen etaleren.
4. Een nieuwe visie op het vak Content Specialist
In de traditionele omschrijving van content professional moest je vooral grammatica, productpromotie en het omgaan met big data onder de knie hebben. Maar wat maakt anno 2018 een goede Content Specialist? In ieder geval iemand die elk aspect van content marketing weet te waarderen, te omarmen en ermee te spelen. Content marketing van nu vereist een helicopterview.
geen reacties beschikbaar