Skip to main content

Top content marketing strategieën waaraan professionals moeten denken

Houten schaakbord van dichtbij gefotografeerd waarbij het paard, de loper, en de koning in focus staan.

‘Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert’. Deze enigszins oubollige spreuk blijkt gek genoeg bijzonder relevant te zijn voor marketing professionals. Marketeers richten zich steeds meer op big data en de ‘bigger picture’. Hierdoor zien ze vaak een aantal innovatieve, logische ‘hacks’ die binnen ieders handbereik liggen, over het hoofd. Of je nu een start-up bent of deel uitmaakt van een multinational, de negatieve gevolgen van deze blinde vlek zullen zeker zichtbaar worden.
Hoe vermijd je de val van ‘the bigger picture only’? We laten je 4 strategieën zien die elke marketing professional zich in de oren zou moeten knopen:
 

1. Sprekende beelden

Daar gaan we weer. Word je net meegesleept door een bevlogen stukje content, haalt weer zo’n nietszeggende stockfoto de boodschap van de tekst naar beneden. Marketeers focussen zich vaak zo op de content, dat ze de kracht van een sterk beeld vergeten. Zorg dus voor een unieke foto, maak hem zelf, of huur een fotograaf in. Homemade is altijd lekkerder dan fabrieksproducten.
 

2. Infographics: simpel en leuk

Sommige onderwerpen zijn nu eenmaal lastiger te begrijpen dan andere. Hoe langdradiger en saaier de content, hoe eerder de lezer afhaakt. Een gemiste kans. Want met een infographic op strategische plaatsen in de content vertel je in één oogopslag hetzelfde verhaal. Maar dan eenvoudiger, leuker en direct begrijpelijk. Met infographics presenteer je een complex verhaal in hapbare brokjes. Ideaal voor smartphone gebruikers en snelle lezers.
 

3. SEO: bigger is (weer) better

Waar nog niet zo lang geleden SEO – specialisten van mening waren dat virale content bestond uit 400 tot 600 woorden, komen we daar nu niet meer mee weg. De gebruiker van nu zoekt een hoge mate van kwaliteit en wil daar vooral véél van zien. Populaire posts tellen nu gemiddeld zo’n 1000 tot 3000 woorden. Lang genoeg om een interessant verhaal niet in te hoeven korten tot een ‘teaser’ en om je kennis en visie overtuigend te kunnen etaleren.
 

4. Een nieuwe visie op het vak Content Specialist

In de traditionele omschrijving van content professional moest je vooral grammatica, productpromotie en het omgaan met big data onder de knie hebben. Maar wat maakt anno 2018 een goede Content Specialist? In ieder geval iemand die elk aspect van content marketing weet te waarderen, te omarmen en ermee te spelen. Content marketing van nu vereist een helicopterview.


Vergelijkbare bijdrages


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wilt u complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Bent u geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteert u van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heeft u relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestelt u snel en eenvoudig uw tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!