Skip to main content

Vissen naar meer opdrachten: kwaliteit is de sleutel

„Is er een slop in het aantal opdrachten bij Textbroker?“ Deze vraag krijgt de Auteursservice van tijd tot tijd te horen. Het antwoord is: Nee, integendeel! Het aantal opdrachten is voortdurend toegenomen sinds de eerste tekst in 2005. De verdeling is echter veranderd. Lees hier welke opdrachten u waar kunt vinden en hoe u, ongeacht uw classificatie, altijd genoeg te doen kunt hebben.

Het aanbod aan opdrachten bij Textbroker

„Is er een slop in het aantal opdrachten bij Textbroker?“ Deze vraag krijgt de Auteursservice van tijd tot tijd te horen. Het antwoord is: Nee, integendeel! Het aantal opdrachten is voortdurend toegenomen sinds de eerste tekst in 2005. De verdeling is echter veranderd. Lees hier welke opdrachten u waar kunt vinden en hoe u, ongeacht uw classificatie, altijd genoeg te doen kunt hebben.

Actueel en kwalitatief

Het feit dat het bestelgedrag van onze klanten is veranderd, is onder andere te wijten aan de regelmatige algoritme-updates van Google. De Freshness-update in november 2011 zorgde ervoor dat webpagina’s met oude content bestraft werden. Dit belastte webmasters en website-exploitanten met de druk om meer en meer nieuwe teksten te creëren, om aan de nieuwe vereisten te kunnen voldoen. Vandaag de dag schrijven duizenden auteurs aangesloten bij Textbroker unieke content in zeven talen, voor meer dan 100.000 opdrachten per maand.

De Panda-update in februari 2011 daarentegen bracht meer verandering in de inhoud dan de frequentie van de bestelde teksten. Hiermee wilde Google de creatie van kwalitatief hogere webpagina’s stimuleren en pagina’s met slechte content een lagere rank geven. Daarom bestellen klanten bijvoorbeeld veel meer teksten met een hogere classificatie. Met de behoeften van de klant veranderen ook de opdrachten voor de auteurs.

Het web heeft nieuwe teksten nodig

Elke verandering van de Google-algoritmes wordt gevolgd door een verandering in de wensen van de klant. De trend is gewoonlijk meer teksten en altijd een hogere kwaliteit. De vraag naar viersterrenteksten is in de afgelopen maanden op alle Textbrokerplatforms geëxplodeerd. Vele opdrachtgevers bestellen nu ook meer Team- en DirectOrders, in plaats van uitsluitend de gunstige OpenOrders. Daarmee hebben ze namelijk beschikking over een kleinere selectie auteurs – in  tegenstelling tot de soms wat diffuse pool van auteurs – met wie zij op middellange of lange termijn kunnen samenwerken en daardoor ook betrouwbare levertijden en afspraken kunnen bewerkstelligen.

Veel klanten boeken via een servicepakket hun teksten (opdrachten voor managed clients). Textbroker biedt namelijk sinds 2011, naast goede teksten, ook het gezamenlijke projectmanagement aan als dienstverlening. Dit is vooral geschikt voor klanten die niet alleen hoge kwaliteit en correcte teksten wensen, maar ook zo weinig mogelijk tijd kwijt willen zijn aan de selectie en briefing van de auteurs, de kwaliteitscontrole en de correctie. Voor deze klanten hebben wij vele optionele diensten verbonden rondom de tekst.

Niet minder opdrachten, maar andere

Kortom: het aantal schrijfverzoeken neemt voortdurend toe. Het is alleen de distributie van OpenOrders van 2 tot 5 sterren die niet meer vanzelfsprekend is zoals vanouds. Het gevarieerde karakter van onze campagnes naar onze klanten toe zorgt voor een veel breder aanbod aan opdrachten, waardoor auteurs bijvoorbeeld in vergelijking met een paar maanden geleden met minder regelmaat beschikbare OpenOrders in classificatie 2 en 3 te zien krijgen. Door de veranderende kwaliteitscriteria op het web bestellen opdrachtgevers inderdaad vaker teksten van een hogere kwaliteit. Dat auteurs het gevoel hebben dat er minder driesterrenteksten beschikbaar zijn, ligt echter ook aan het grote aantal driesterrenauteurs die zeer snel opdrachten reserveren en schrijven.

Daarom geven wij u vandaag advies over hoe u altijd een bij u passende opdracht kunt vinden. Over het algemeen zijn er twee manieren om uzelf in de toekomst van een opdracht te verzekeren:

Auteursmarketing: val positief op!

  • Goed zijn loont zich altijd: de redactie van Textbroker leest elke tekst achteraf door. Hierdoor vallen bijzonder goede auteurs voor een bepaald thema of een nieuwe classificering altijd op. Overtuig ook ons team met uw teksten, want vaak vragen klanten ons direct naar aanbevelingen voor auteurs die geschikt zijn voor hun specifieke thema. Wanneer u op onze aanbevelingslijst komt te staan, kunt u zich verzekerd zien van extra opdrachten binnen uw vakgebied. Vergeet ook niet lid te worden van onze Facebookpagina. Met enige regelmaat plaatsen we hier oproepjes.
  • Vul uw profiel zo volledig en uitgebreid mogelijk in en laat de bezoeker van uw profiel weten wat uw sterke punten en interesses zijn. Wanneer een klant een auteur voor Team- of DirectOrders zoekt, zult u zo niet over het hoofd gezien worden. Laat met uw tekstvoorbeeld zien wat u kunt. Hoe meer onderwerpen en zoekwoorden er in uw profiel staan, hoe groter de kans is dat juist u voor een opdracht wordt gevonden. Het kost niet veel tijd, maar levert u wel veel op.
  • Heeft u een klant tevreden gesteld met, bijvoorbeeld, een snelle tekstaanname of een goede beoordeling? Schrijf dan eens een kort berichtje en biedt uw dienst aan voor komende projecten. Ook kunt u een langdurige samenwerking aangaan via DirectOrders of wordt u wellicht uitgenodigd om voor een team binnen uw vakgebied te werken. 
  • Veel helpt veel: solliciteer voor zoveel teams als mogelijk. Auteurs die dit al in de praktijk brengen, berichten over een permanent aanbod aan opdrachten. Wees niet teleurgesteld wanneer er niet veel gebeurt tijdens uw eerste TeamOrder. In sommige teams zijn er misschien maar weinig actuele opdrachten, terwijl er bij een ander team elke week veel opdrachten doorheen gaan. Vooral bij de aan Textbroker toevertrouwde projectmanagementteams profiteert u van ons als een competente aanspreekpartner voor al uw vragen betreffende de tekst en een hoge frequentie in opdrachten. Het grootste teamvoordeel: een betere vergoeding en teksten die goed passen bij uw vakgebied.

Offensief voor meer kwaliteit: altijd beter worden

  • Eenvoudig zorgen voor een goede tekst: Let op een rode draad, structureer inhoud en vorm. Schrijf op een gemakkelijk te begrijpen, duidelijke en beknopte wijze en vermijd herhaling en onnodige zinnen. Let op de toon van uw tekst en houd de gewenste doelgroep bij het schrijven in gedachten. Gebruik sterke werkwoorden, weinig passief en geen nominale stijl. Stijlmiddelen? Graag, maar niet overdrijven!
  • Wanneer u verder wilt komen dan schrijven voor onze 4*-OpenOrders, zullen oefening en nauwkeurigheid op de lange termijn hun vruchten afwerpen. Om te stijgen in het aantal sterren gelden de bekende regels: schrijf foutloos, besteed aandacht aan de interpunctie en let op de grammatica en uw stijl. Dat geldt voor alle Textbroker-opdrachten, maar ook teamsollicitaties.
  • Online zekerheid: U werkt voor een online marktplaats, waardoor u in vele opdrachten ook specifieke internetvereisten tegenkomt, zoals keywordspecificaties, een overzicht met tussenkopjes en HTML-formattering. Dit mag dan voor vele auteurs nieuw zijn, maar gelukkig bieden wij in onze rubiek Handleidingen & Tips regelmatig steun aan voor dit soort opdrachten, zodat men goed voorbereid is op elke opdracht. Ook bij onze vriendelijke Auteursservice kunt u altijd terecht.
  • Ondanks dat een programma alleen maar zo slim kan zijn als zijn gebruiker, kan tekstsoftware toch een hulp zijn. Controleer uw spelling, maak aantekeningen, of kijk na hoe welbespraakt uw tekst geschreven is. Op het web, en als software, zijn er vele nuttige hulpmiddelen die u tijdens het typen bij kunnen staan.

U ziet dat Textbroker niet meer dezelfde opdrachten biedt als 5 jaar geleden. Vandaag de dag bieden wij u namelijk veel meer dan dat. U kunt zich verheugen op een altijd reikend aanbod aan opdrachten voor online teksten. Met ons brede scala aan schrijfwerk zult u zich zeker niet gaan vervelen. Als u zich op deze ontwikkeling instelt en uw werk bij Textbroker met een beetje extra kennis en zelfmarketing verreikt, dan hebben we zeker genoeg voor u te doen. Bovendien loont dit zich niet alleen in een verbetering van uw vaardigheden, maar ook direct in uw verdiensten. 

 

beeld: Günther Gumhold – Pixelio.de


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!