Waarom werken voor een internationaal e-commerce bedrijf prachtig op je CV staat
Wie droomt er nou niet van, werken in het buitenland? Ervaring opdoen in een internationale setting? En als je dan als auteur ook nog in een internationaal e-commerce bedrijf kan werken staat dat prachtig op je CV. 3 redenen waarom ervaring opdoen bij een internationaal e-commerce bedrijf zo’n goed idee is:
1. Je leert een strategisch marketingplan te schrijven
Een van de lastigste onderdelen van e-commerce is het schrijven van een haalbaar en effectief marketingplan. Je moet een strategie uitzetten, groot denken en tegelijkertijd het marketingplan stap voor stap kunnen (laten) realiseren. Een enorme uitdaging. Heb je eenmaal een succesvol marketingplan voor een internationaal e-commerce bedrijf mee helpen uitwerken, ben je zeer waardevol voor toekomstige werk- of opdrachtgevers.
2. Je voert marktonderzoek uit zoals de grote spelers
Elk internationaal e-commerce bedrijf wil weten welke diensten en producten potentie hebben. Hoe kom je erachter op welke manier en op welke markten je je moet bewegen, zonder teveel zakelijk risico te nemen? De meeste internationale e-commerce bedrijven voeren daarom marktonderzoek uit. Niet zelden leren ze hierbij van grote spelers zoals Amazon en e-Bay:
- Welke diensten en producten hebben in welk land het beste verkooppotentieel?
- Wat zijn culturele verschillen tussen de diverse verkoop landen? Wordt overal voornamelijk via mobiel gekocht of toch nog via desktop?
- Wat is de invloed van kortingen en aanbiedingen in de verschillende landen waar je verkoopt? Het ene land is gevoeliger voor sale of arrangementen dan het andere.
3. Je toont een avontuurlijke instelling
Omdat succesvolle e-commerce deels een kwestie van experimenteren is, wordt een originele visie op het werkveld bijzonder gewaardeerd door werkgevers. Bouw je werkervaring op binnen een internationaal e-commerce bedrijf, dan laat je in ieder geval 2 zaken shinen op jouw CV:
1. Je neiging om (letterlijk) betreden paden te verlaten en comfortzones links te laten liggen. Wonen en werken in het buitenland betekent tenslotte altijd het avontuur aangaan.
2. Je hebt geleerd om groot te denken, in combinatie met kennis van lokale markten. Goud waard voor elk bedrijf dat zich serieus met e-commerce bezighoudt!
Over onze auteur
Tekstschrijver voor wie elk woord telt. Ik ben tekst-o-fiel van de bovenste plank. Altijd bezig met wat woorden te zeggen hebben en hoe we ze kunnen inzetten voor ons doel. Het liefst schrijf ik voor ondernemingen. Van eenmanszaak tot internationaal gerenommeerde corporates, ik vind het allemaal even interessant om content voor te mogen schrijven. Inclusief bescheiden specialisme in SEO-teksten.
geen reacties beschikbaar