Skip to main content

Waarom zijn hyperlinks zo belangrijk voor custom content?

een verzameling knikkers waarbij 1 knikker bijzonder in focus staat

In de wondere wereld van SEO (Search Engine Optimization, ofwel hoe komt een website hoog in Google?) zijn hyperlinks een onmisbaar toverstokje voor een goed vindbare pagina of website. Welke hyperlinks zijn er en hoe gebruik je ze het beste?

 

Wat is een hyperlink ook alweer?

Hyperlinks zijn linkjes in een online tekst of afbeelding en verwijzen altijd naar een andere pagina of document. Er zijn twee soorten links: interne links en externe links.

 

En waarom zijn links zo belangrijk voor de SEO?

Zowel je lezers als Google zijn dol op hyperlinks. Met hyperlinks leid je de gebruiker namelijk netjes door het bos van je website en je geeft via hyperlinks een hint aan Google over je belangrijkste pagina’s. Ook laten hyperlinks zien dat jouw website serieus is en verwijst naar andere relevante websites. Links van anderen die naar jouw eigen pagina verwijzen tellen ook zwaar mee voor Google.

 

Interne hyperlinks – wijs de weg

Met interne (hyper)links geef je je lezer een prettige richtingaanwijzer voor de volgende stap. Via een linkje kun je namelijk aangeven welke content belangrijker is dan andere: interne links naar andere pagina’s geven bijvoorbeeld aan welke pagina’s (momenteel) interessant of leuk zijn voor je lezer. Een hyperlink vanaf je homepage naar een recente blog, of vanaf een aanbieding direct een link naar je contactpagina, allemaal belangrijke informatie voor je bezoekers.

Wees wel zuinig met je links en zorg voor goede kwaliteit. Werk altijd met sleutelwoorden in je links, zodat je lezer – én Google – meteen duidelijk hebben waar de hyperlink naartoe leidt. Dus niet: Rijles volgen? ‘klik hier’, maar ‘Plan nu je rijles’.

 

Externe hyperlinks – maak gebruik van je netwerk

Nog belangrijker dan interne links zijn externe hyperlinks, dus links naar andere websites of documenten. Met goed geplaatste, relevante externe hyperlinks straalt je website autoriteit en deskundigheid uit.
Vergelijk externe hyperlinks een beetje met je offline netwerk: zijn er goede mensen naar wie je kunt verwijzen en verwijzen anderen ook naar jou? Dan ziet Google jouw website als relevant en kom je hoger in de ranking.

Ook links naar social media werken perfect: maak like- en deelknoppen zodat bezoekers jouw social media kunnen bezoeken én je pagina kunnen delen naar hun eigen Facebook & co. Zo versterk je op een speelse manier je online netwerk voor een mooie positie binnen Google.

 


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!