Skip to main content

Wat kan Textbroker voor jou betekenen?

Dat was het onderwerp van onze auteursnieuwsbrief in januari, die was gekoppeld aan een kleine enquête. Tot onze grote vreugde hebben we hierop honderden reacties ontvangen met zinvolle tips en interessante ideeën. Hieronder vind je een overzicht van de resultaten en natuurlijk onze reactie.

Wat kan Textbroker voor jou betekenen? Dat was het onderwerp van onze auteursnieuwsbrief in januari, die was gekoppeld aan een kleine enquête. Tot onze grote vreugde hebben we hierop honderden reacties ontvangen met zinvolle tips en interessante ideeën. Hieronder vind je een overzicht van de resultaten en natuurlijk onze reactie.

Tekstfeedback

Wat zijn we opgelucht: meer dan 75 procent van de respondenten zegt onze feedback vrijwel altijd te lezen. Dat geeft ons goede moed voor de vele teksten die wij nog moeten beoordelen. Inderdaad, we lopen helaas flink achter, er is ook zo veel geschreven in de laatste maanden van 2015! Maar deze berg teksten gaan we met vereende krachten aanpakken. Op woensdag 10 februari beginnen we een opruimactie, waarbij we met extra mankracht proberen in februari zoveel mogelijk teksten te beoordelen.

Hierbij wordt de nadruk gelegd op de laatste vijf door de klant geaccepteerde teksten, omdat die natuurlijk het meest zeggen over je actuele niveau. Op deze manier hopen we aan het einde van de maand weer enigszins bij te zijn. Verder geldt nog steeds het oude recept: Ben je erg benieuwd naar onze feedback? Heb je het idee dat je er inmiddels een ster bij hebt verdiend? Stuur ons dan gerust een mailtje, dan behandelen we jouw teksten met voorrang.

Auteursblog

Ons blog is helaas minder populair dan we hadden gehoopt, slechts 16 procent kijkt er minstens één keer per maand naar. Ongeveer een kwart van de respondenten leest onze tips en wetenswaardigheden een aantal keer per jaar, en een ander kwart heeft er slechts één keer naar gegeken. We zullen proberen hier meer aandacht aan te schenken door bijvoorbeeld links naar handige blogartikelen in de feedback te verwerken en nieuwe teksten in de Facebookgroep te delen.

Anders nog iets?

Ja zeker, bijvoorbeeld betere briefings. Dit blijft inderdaad een uitdaging. Voor klanten is er inmiddels een zogenaamde briefinggenerator ontwikkeld, waarvan jullie het resultaat hopelijk al een aantal keer hebben gezien. Ook biedt onze blog tal van interessante artikelen over het schrijven van goede briefings en ontvangen klanten regelmatig nieuwsbrieven met tips. Maar jullie hebben groot gelijk, we moeten gewoon strenger zijn bij het activeren van de opdrachten.

Dit probleem speelt gelukkig niet bij onze projectmanagementklanten. In de nieuwsbrief verwezen we naar het blogartikel waarin wordt uitgelegd wat dit precies behelst. Uit de feedback kwam echter naar voren dat we niet duidelijk genoeg communiceren dat wij er soms namens de klant tussen zitten. Wij zullen daarom per direct in dergelijke gevallen bovenaan de briefings, in de teambeschrijving en in de communicatie “Textbroker projectmanagement” vermelden. Dit kopje houdt in dat jullie vragen rechtstreeks aan ons kunnen stellen, telefonisch of per e-mail. Stuur liever geen berichtjes via het berichtensysteem, omdat wij die niet meteen zien en daarom niet snel genoeg op jullie vragen in kunnen gaan.

Projectmanagement

Onze hierboven genoemde extra mankracht zal ook worden ingezet bij het projectmanagement, zodat de teksten sneller worden gecontroleerd, van worden feedback voorzien en worden aangenomen. We hopen het projectmanagement verder uit te breiden, zodat jullie meer opdrachten met betere briefings en een hogere vergoeding kunnen verwachten. Kijk voor meer opdrachten overigens ook regelmatig bij de lijst met open teams (opdrachten > teams > open teams). Let wel op: sommige teams zijn niet meer actief. Solliciteren heeft daarom in die gevallen geen zin.

Technische verbeteringen

Tenslotte noemden jullie nog een flink aantal tips voor technische verbeteringen. Deze zijn altijd het lastigst om te zetten, niet alleen omdat er veel verschillende meningen zijn over wat voor alle auteurs de beste oplossing is, maar ook omdat dit tijdrovende klussen zijn. We hebben jullie ideeën doorgegeven aan onze IT-afdeling en hopen dat hiervan het een en ander kan worden gerealiseerd.

Bedankt, auteurs!

Voor jullie antwoorden en ideeën willen we jullie hartelijk danken. Met alle drukte vinden we niet altijd de tijd die we aan onze auteurs zouden willen besteden, zoals voor het tijdig geven van feedback, maar deasalniettemin hebben we heel veel pluimen mogen ontvangen voor ons platform en onze inzet. Bedankt, we verheugen ons op een mooi schrijfjaar!


geen reacties beschikbaar


Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!