Welke tekstsoorten kom je bij Textbroker tegen en hoe schrijf je ze het beste?
Textbroker is een internationaal platform waar unieke teksten worden gevraagd én geschreven. Unieke content helpt de vindbaarheid (SEO) van een website enorm vooruit. Auteurs en opdrachtgevers uit 36 (!) taalgebieden vinden elkaar op Textbroker, de nummer 1 tekstmarktplaats ter wereld. We bedienen kleine ondernemers, maar ook beursgenoteerde grote spelers, zoals reisportalen, online shops, uitgevers en webmasters. Een diversiteit om trots op te zijn. Met zoveel verschillende klanten kom je dus ook een diverse vraag aan tekstsoorten tegen. Welke komen het meest voor en hoe schrijf je ze het beste?
Productbeschrijving
Deze tekstvorm wordt vaak via TeamOrders gevraagd. In een productbeschrijving gaat het er met name om dat een product zeer specifiek wordt omschreven, zodat het goed vindbaar wordt voor belangstellenden. De tweede ‘functie’ van een productbeschrijving is het vasthouden van de aandacht, zodat lezers tot aankoop willen overgaan. Het beste beschrijf je bij een productbeschrijving dan ook het product in zoveel mogelijk relevante specificaties. In een aantrekkelijke, converterende stijl.
Blogartikel
Blogartikelen zijn vaak bedoeld als verdiepingsslag voor een website of dienstverlening. Een blogartikel vergt daarom vaak wat research, zodat je vertrouwd kunt raken met het onderwerp en de website. De meeste opdrachtgevers zullen je voorzien van een uitgebreide briefing, zodat jij in je blogartikel op zowel de inhoud als de stijl en tone-of-voice precies de juiste snaar raakt. Bij een blogartikel gebruik je het beste veel creativiteit. Daarnaast volg je exact de wensen in de briefing.
Onsite content ofwel locatiepagina
Deze vorm van content is vooral gericht op SEO. Locatiepagina’s worden het meest gevraagd door kleinere bedrijven met één of een beperkt aantal locaties binnen een bepaalde regio. Denk aan ‘notaris Breda’ of ‘incassobureau Meppel’. Onsite content richt zich niet zozeer op een bepaalde dienst of een specifiek product, maar op een kort overzicht van het aanbod van het betreffende bedrijf. Je krijgt altijd één keyword mee (de locatie), dat je vervolgens precies volgens briefing dient te vermelden in je locatiepagina. Bij onsite content beschrijf je het beste kort en bondig de dienst, waarbij je op een natuurlijke manier een paar keer de locatie door de tekst heen vlecht.
Veel schrijfinspiratie en een goede briefing gewenst!
Over onze auteur
Tekstschrijver voor wie elk woord telt. Ik ben tekst-o-fiel van de bovenste plank. Altijd bezig met wat woorden te zeggen hebben en hoe we ze kunnen inzetten voor ons doel. Het liefst schrijf ik voor ondernemingen. Van eenmanszaak tot internationaal gerenommeerde corporates, ik vind het allemaal even interessant om content voor te mogen schrijven. Inclusief bescheiden specialisme in SEO-teksten.
geen reacties beschikbaar