Zoveel keuze aan opdrachten! Welke kies ik?
Herken je dit? Je zit er helemaal klaar voor, opent Textbroker en gaat op zoek naar een leuke tekst om te schrijven. Maar het zijn er zoveel.. hoe weet je nou welke opdracht je er het beste uit kan pikken? Welke soorten opdrachten zijn er en hoe bepaal je welke voor jou inspirerend werken, interessant zijn en ook nog eens iets opleveren?
Dankzij onze 4 tips voor gericht zoeken, verlies je minder tijd en pik je er vrijwel meteen de juiste opdracht voor jou uit:
1. Lengte
Schrijf je graag korte artikelen van rond de 300 woorden? Dat is dé perfecte oefenmethode om snel veel ervaring op te doen en eventueel in een andere classificatie te komen. Investeer je liever in langere teksten (die ook nog eens meer opleveren), dan ga je daarnaar op zoek. Gaandeweg vind je vanzelf de lengte die jouw productiviteit het meest stimuleert.
2. Structuur
Heb je veel kennis over een bepaald onderwerp? Dan zijn briefings met een wat lossere structuur ideaal voor jou. Je kunt je creatief uitleven en je eigen draai aan de tekst geven. Schrijf je liever teksten op basis van een strakke structuur? Pik dan die teksten er uit die je houvast geven. Het beste experimenteer je in het begin met beide. Zo ontdek je het snelste welke structuurvorm goed bij jou past.
3. Zoekwoorden
Word je geconfronteerd met lastige zoekwoorden in de briefing? Visualiseer ze, kijk of je er een zin mee kunt vormen. Zo niet, neem je de opdracht beter niet aan. Hetzelfde geldt voor een overvloed aan keywords, die je bijna niet kwijt kunt in een soepel lopende tekst. Weinig en logische keywords, daar schrijf je de mooiste teksten mee.
4. Research
Bij Textbroker word je per woord betaald en dat kan snel oplopen tot een leuk bedrag. Maar als je van te voren uitgebreide research moet plegen voordat je enigszins vertrouwd raakt het met onderwerp, schiet je het doel voorbij. Let dus goed op de balans tussen tijdsinvestering en opbrengst. Hetzelfde geldt voor het grotendeels kopiëren van bronnen op internet. Je tekst dienst altijd unique content te zijn, dus schat goed in hoeveel je moet sleutelen aan de oorspronkelijke tekst.
Conclusie: oefening baart kunst
Hoe meer je schrijft en hoe sneller je jouw voorkeuren ontdekt, hoe lucratiever je werk bij Textbroker uitpakt. Nog een extra tip: haal je veel plezier uit een bepaalde tekstsoort (blog, productbeschrijving, enzovoorts), plaats het op je profiel. Wie weet volgen er Direct Orders!
geen reacties beschikbaar