De tien meest gestelde vragen van klanten aan Textbroker
Wij willen dat al onze klanten van registratie tot eindproduct tevreden zijn met onze diensten. Om deze reden hebben wij bij ons serviceteam nagevraagd wat de meest voorkomende problemen van onze klanten zijn. Als klein steuntje in de rug, en om daarnaast voor meer openheid te zorgen naar onze klanten en schrijvers toe, hierbij de tien meest gestelde vragen met bijbehorende antwoorden.
Wij willen dat al onze klanten van registratie tot eindproduct tevreden zijn met onze diensten. Om deze reden hebben wij bij ons serviceteam nagevraagd wat de meest voorkomende problemen van onze klanten zijn. Als klein steuntje in de rug, en om daarnaast voor meer openheid te zorgen naar onze klanten en schrijvers toe, hierbij de tien meest gestelde vragen met bijbehorende antwoorden.
Vraag 1: Hoe werkt Textbroker precies?
Textbroker bemiddelt teksten tussen auteurs en klanten. Duizenden auteurs hebben zich reeds bij Textbroker geregistreerd, die voor de opdrachtgevers van Textbroker teksten schrijven.
Wanneer u slechts enkele teksten nodig hebt en zelf voor een opdrachtomschrijving (briefing) en tekstcontrole kan zorgen, dan is onze Self-Service perfect voor u. Zo werkt de Self-Service: u begint met het openen van een Textbrokeraccount en zet hier geld op, per bankoverschrijving of PayPal. Vervolgens maakt u een project aan, waarbinnen u opdrachten kunt plaatsen. Dit zal het beheer van de opdrachten gemakkelijker maken. Daarna kiest u de opdrachtvorm, die het beste bij uw opdracht past.
OpenOrder: U maakt uw opdracht beschikbaar in onze opdrachtenpool, waarbinnen het beschikbaar is voor alle auteurs die tenminste voldoen aan de door u ingestelde kwaliteitsvereisten. Twee sterren staan daarbij voor het laagste niveau, vijf sterren voor het hoogste.
TeamOrder: U stelt zelf een team samen van schrijvers, bestaande uit experts over uw onderwerp. Alleen de geselecteerde schrijvers kunnen vervolgens uw opdracht accepteren en schrijven. U heeft hierbij de mogelijkheid een gesloten team of een open team te creëren. Gesloten teams bestaan uit auteurs van uw keuze, die enkel met uw uitnodiging tot het team kunnen toetreden. Dit in tegenstelling tot open teams, waartoe alle schrijvers kunnen toetreden.
DirectOrder: Met een DirectOrder kunt u een opdracht direct toekennen aan een specifieke auteur. Deze opdrachtvorm is dus uitermate geschikt wanneer u goede ervaring met een auteur hebt, bijvoorbeeld omdat hij of zij een grote kennis van het onderwerp heeft. U kunt daarnaast ook gebruikmaken van de zoekfunctie, waarmee u gemakkelijk auteurs met kennis van een bepaald onderwerp kunt vinden.
Wanneer u een (omvangrijk) tekstschrijfproject in zijn geheel aan Textbroker wilt uitbesteden, dan is onze Managed-Service zeer geschikt voor u. Hierbij bespreekt u met Textbroker simpelweg uw wensen en eisen, waarna wij het gehele project voor u beheren. De geschreven teksten worden door ons geredigeerd en gecontroleerd op niet alleen spelling, maar ook op correctheid en naleving van de briefing.
Interesse? Neem gerust contact op met [email protected].
Vraag 2: Waarom worden mijn betalingen niet verwerkt?
Betalingen via PayPal worden meestal direct bijgeboekt op uw Textbrokerrekening. Eventuele vertragingen die optreden bij het verwerken van betalingen zijn meestal niet het gevolg van de gang van zaken bij Textbroker, maar liggen meestal aan de betalingsverwerker, zoals uw bank. Houd er rekening mee dat bankoverschrijvingen in de regel binnen 2-5 werkdagen op uw saldo worden bijgeschreven. Helaas is Textbroker niet in staat deze verwerkingstijd te verkorten.
Mocht het geld na de aangegeven periode toch niet op uw Textbrokerrekening zijn bijgeschreven, dan hebben wij de volgende informatie van u nodig.
Bij bankoverschrijvingen:
- Wanneer en door wie zijn de overschrijvingen gedaan? Hierbij zou het idealerwijs zo zijn dat wij een kopie van de betalingsopdracht ontvangen.
- Geef daarbij ook uw klantnummer aan ons door. Dit helpt ons bij het onderzoeken van het probleem en voorkomt vertragingen.
Bij PayPal-betalingen:
- Het transactienummer van PayPal. Enkel met dit nummer kunnen wij uw betaling opzoeken.
- Het e-mailadres van de rekeninghouder.
Vraag 3: Waarom is het saldo van mijn Textbrokerrekening minder dan het door mij overgeschreven bedrag?
Bij een storting op uw Textbrokerrekening wordt direct de btw afgetrokken. Vervolgens staat het nettobedrag op uw rekening tot uw beschikking. Hebt u een btw-nummer? Vul deze dan in uw account in bij Account > Mijn Gegevens voordat u een betaling doet. Alleen zo kunnen wij het intracommunautaire tarief van 0% hanteren (zie ook vraag 8). Hebt u al een betaling gedaan met ingevuld btw-nummer, maar is er toch btw ingehouden, neem dan even contact op met Textbroker.
Vraag 4: Hoe kan ik mijn saldo bij Textbroker weer terugboeken naar mijn bankrekening?
Om uw huidige saldo weer uit te laten betalen kunt u een e-mail sturen naar [email protected] met vermelding van uw IBAN en BIC.
Vraag 5: Een geschreven tekst bevalt mij niet, ook niet nadat de schrijver een herziening heeft geschreven. Kan ik het artikel weigeren?
Voordat u een geschreven tekst definitief kunt afwijzen moet u de schrijver eenmaal de kans geven de geschreven tekst te herzien. Wanneer na deze herziening de tekst nog steeds niet voldoet aan de door u beschreven eisen, dan kunt u de tekst afwijzen. Hierbij is het verplicht uw reden voor de afwijzing aan te geven.
Textbroker zal vervolgens uw afwijzing controleren. Indien de opgeleverde tekst inderdaad niet voldoet aan de eisen, bijvoorbeeld wanneer meerdere aspecten uit de briefing niet voorkomen in de tekst of het niveau van de tekst niet overeenkomt met het door u gekozen aantal sterren, dan zullen wij uw afwijzing goedkeuren.
Vraag 6: Ik heb teksten in andere talen dan Nederlands nodig. Kan ik deze ook bij Textbroker laten schrijven?
Textbroker biedt inmiddels teksten in tien verschillende talen. Naast teksten in het Nederlands, bieden wij ook content aan in het Duits, Engels (UK en US), Frans, Spaans, Portugees (BR en PT) en Pools. Met uw account bij Textbroker Nederland krijgt u direct ook toegang tot de volgende websites: Textbroker Nederland, Textbroker Duitsland, Textbroker UK, Textbroker Frankrijk, Textbroker Spanje, Textbroker Italië en Textbroker Portugal. Enkel voor Textbroker Polen, Textbroker Brazilië en Textbroker US moet u zich apart aanmelden.
Vraag 7: Ik heb enkele dagen geleden een opdracht geplaatst, maar tot op heden heeft geen enkele schrijver hem geaccepteerd. Waaraan ligt dat en wat kan ik doen om mijn opdrachten sneller geschreven te krijgen?
Er zijn meerdere redenen waarom schrijvers geen interesse tonen in een opdracht. Bekijk eens onze tutorial over dit onderwerp, waarin wij de meest voorkomende redenen hiervoor uiteenzetten.
- De briefing bevat te weinig informatie: Het kan zijn dat de door u geschreven briefing te kort is, waardoor het niet duidelijk is voor de schrijver wat de opdracht precies is. Bedenk dat een goede briefing essentieel is voor het schrijven van een goede tekst.
Probeer uzelf in de auteur te verplaatsen en ga na welke informatie u belangrijk zou achten om de tekst precies naar wens op te stellen. Wie behoort tot de doelgroep van de tekst? Moet de tekst een zakelijke toon hebben of mag de schrijver tutoyeren? Welke delen van de opdracht vereisen extra aandacht?
- De briefing is te lang, te moeilijk of te obscuur: Zorg ervoor dat u naast duidelijk, ook bondig bent. Dat de briefing een duidelijk structuur heeft, opgedeeld in verschillende alinea’s en met bijvoorbeeld tussenkopjes, is daarnaast ook van belang.
- Het onderwerp is te specifiek: Soms vereisen geplaatste opdrachten zeer specifieke kennis of een grote hoeveelheid onderzoek. In een dergelijk geval is het beter om voor een TeamOrder of DirectOrder te kiezen, waardoor u één of meerdere schrijvers met de benodigde kennis kunt selecteren. Mocht u toch liever een OpenOrder willen plaatsen, dan is het verstandig de opdracht te plaatsen in de vijfsterrencategorie. Hiermee biedt u de opdracht aan aan onze beste auteurs, die vaak extra inspanning leveren en meer onderzoek doen over het onderwerp.
- De opdracht is in de verkeerde categorie geplaatst: Het uitzetten van opdrachten in de verkeerde categorie komt vaak voor. Teksten waarvan het doel is ze te plaatsen op een website moeten bijvoorbeeld niet in de “Internet”-categorie worden geplaatst, maar in de categorie waar het onderwerp het beste bij aansluit. Probeer dus te bedenken van welke categorie schrijvers met kennis van uw onderwerp opdrachten accepteren.
Probeer uw briefing altijd kritisch na te lezen aan de hand van bovenstaande punten. Dit zal de doorvoertijd beslist ten goede komen.
Vraag 8: Ik heb gewoon een Nederlands bedrijf. Waarom wordt er door jullie als Duitse firma dan toch btw afgetrokken?
Omdat Textbroker een Duitse onderneming is, kunt u als Nederlands bedrijf profiteren van het intracommunautaire btw-tarief van 0%. De EU-regelgeving schrijft namelijk voor dat bij dienstbetrekking vanuit het buitenland de btw naar het land van herkomst wordt verlegd.
Om vrijstelling van btw te krijgen is het van belang dat u uw btw-nummer aangeeft in de gegevens die bij Textbroker bekend zijn. Dit kunt u invullen door naar ‘Account’ te gaan en vervolgens op ‘Mijn gegevens’ te drukken. Onder ‘Inloggegevens’ vindt u een invulveld waar u uw btw-nummer kunt invullen.
Vraag 9: Ik heb in korte tijd veel teksten nodig. Moet ik elke opdracht handmatig invoeren of kan dit ook worden geautomatiseerd?
Textbroker biedt meerdere manieren om bestellingen te plaatsen. Wanneer u een enkele opdracht wilt plaatsen, kunt u gebruikmaken van ‘Single Input’. Hierbij legt u per opdracht apart vast wat de wensen en eisen van de opdracht zijn.
Wanneer u echter meerdere malen dezelfde opdracht wilt plaatsen, waarbij enkel de sleutelwoorden worden aangepast, maar de briefing hetzelfde blijft, dan is ‘Bulk Input’ een betere optie. Daarbij geeft u de individuele titels aan bij ‘Gewenste opdrachttitel(s)’, terwijl u de briefing, die voor alle opdrachten hetzelfde is, beschrijft onder ‘Opdrachtbeschrijving (auteursinstructies)’. Vervolgens kunt u met behulp van de afkorting [PLH] de opdrachttitel in de briefing invoegen (bijvoorbeeld: Schrijf een tekst over [PLH]). Het systeem zal dus in de briefing van elke opdracht automatisch [PLH] vervangen voor de opgegeven titel. Enkele handige bestandjes met verdere uitleg over het correct invullen van opdrachttitels en sleutelwoorden vindt u op onze downloadspagina.
Het ingeven van opdrachten met behulp van een CSV-bestand is overigens aan te raden voor opdrachten met zeer verschillende titels, sleutelwoorden en opdrachtomschrijvingen.
Vraag 10: Hoe kan ik opdrachten aanpassen?
U kunt uw opdrachten vrij aanpassen en verwijderen zolang deze niet door een schrijver is geaccepteerd. Daarna is het wijzigen van opdrachten slechts beperkt mogelijk.
Wanneer u een aanpassing aan een opdracht wilt doorvoeren, dient u onder het kopje “Opdrachten” naar “Beheer” te gaan. Hier klikt u vervolgens op het oranje nummer in een van de kolommen (OpenOrder, DirectOrder of TeamOrder) achter het project van uw keuze, waarna u een overzicht van de lopende opdrachten binnen dit project krijgt te zien.
Vervolgens zet u een vinkje achter de opdracht die u wilt aanpassen en klikt u op de knop “wijzigen”. U kunt nu onder andere de briefing, de opdrachtvorm, de classificatie van de opdracht, het woordenaantal en de sleutelwoorden van de opdracht aanpassen. Door achtereenvolgens op Opdrachtkosten berekenen > Opdracht plaatsen te klikken, zet u de (gewijzigde) opdracht opnieuw in ons systeem.
Wanneer een opdracht reeds geaccepteerd is door een schrijver, dan kunt u enkel het maximum woordenaantal en de deadline aanpassen.
geen reacties beschikbaar