Skip to main content

Een typische dag bij Textbroker vanuit het perspectief van Angelika, Platform & Community Manager Textbroker Benelux

Een vrouw zit aan een bureau en heeft veel verschillende taken

In januari heb je al kennisgemaakt met een aantal leden van het Textbroker Benelux team, in ons persoonlijke voorstelrondje. Om je extra inzicht te geven in hoe het Nederlandse team het platform beheert, hebben we vandaag Angelika een paar vragen gesteld over haar werk:

 

Wat houdt jouw werk precies in?

 

Ik ben Platform & Community Manager Textbroker Benelux. Dat betekent dat ik zowel de auteurs als klanten help bij hun vragen rondom de opdrachten. Ook doe ik mijn best om het platform draaiende te houden. Dat kan echt van alles zijn. Mijn werk is dan ook allesbehalve saai en er komt lekker veel bij kijken als Platform & Community Manager.

 

Hoe ziet je dag eruit?

 

Zodra ik ’s morgens inlog, check ik mijn kalender op meetings. Ook kijk ik direct naar mijn persoonlijke takenlijst, zodat ik weet wat de dag aan taken met zich meebrengt. Dan kan ik alvast een planning maken, dat helpt me om mijn tijd zo goed mogelijk in te delen.

Daarna richt ik mijn aandacht op het platform zelf – zijn er afgewezen opdrachten of vragen rondom briefings? Gelukkig valt het erg mee met de afgewezen opdrachten, onze auteurs doen het super goed.

Vervolgens wijd ik me aan een van mijn belangrijkste taken, het beantwoorden van vragen van onze auteurs en klanten. Deze vragen kun je stellen via [email protected]. Stiekem vind ik dit eigenlijk het leukste deel van mijn werkdag, omdat ik graag mensen help en echt kan genieten van de communicatie met freelancers en klanten.

 

Tussendoor of erna is er nog tijd voor een aantal andere zaken. Zo help ik een collega met de afhandeling van opdrachten en de plagiaatcontrole. Samen kijken we naar afgewezen opdrachten en briefings en proberen we de juiste oplossing voor iedereen te vinden.

Daarnaast bekijk ik nieuwe of veranderde profielen die auteurs willen publiceren en help ik ze soms om hun auteursprofiel goed in te vullen.

En dan is er altijd nog wel een of ander project waar ik aan werk. Denk aan het vertalen en/of invoeren van tekstupdates in de gebruikersinterface van het textbroker.nl platform. Ik bestel, beoordeel en publiceer ook de blogartikelen in ons Expert Center.

Wist je trouwens dat er een heel team aan redacteuren is dat van tijd tot tijd jouw teksten beoordeelt op de kwaliteit? Deze redacteuren vallen ook onder mijn supervisie/verantwoordelijkheid. Zo zorgen we er samen voor dat jij het aantal sterren blijft krijgen dat je verdient voor je mooie werk.

Tot slot werk ik soms samen met de afdeling boekhouding bij vragen rondom betalingen aan auteurs en van klanten.

 

Deel je ideeën

 

Je ziet, de werkdag van een Platform & Community Manager kan best dynamisch zijn. Maar wat rotsvast in mijn agenda staat gebeiteld zijn de wekelijkse meetings met collega’s. Zo kunnen we elkaar op de hoogte houden van ontwikkelingen, jullie nog beter begeleiden en van leuke opdrachten voorzien. Dus als je een vraag of feedback hebt, of een idee voor een platformfunctie, laat het mij gerust weten! Het zou zomaar besproken kunnen worden in onze volgende meeting.

 

Wat vind je het allerleukste aan je werk?

 

Mijn werk is super divers en uitdagend, geen dag is hetzelfde en juist al die verschillende taken maken het voor mij zo leuk en interessant.

Het allerleukste blijft toch wel het behandelen van de supportvragen die per e-mail of telefonisch binnenkomen. Het geeft me altijd een goed gevoel als ik iemand weer op weg heb geholpen. Of als ik een ingewikkelde vraag goed heb kunnen beantwoorden. Soms heb ik daarvoor de hulp nodig van een andere afdeling. Als Platform & Community Manager werk je eigenlijk wel met elke afdeling binnen het bedrijf samen en we helpen elkaar met veel plezier en saamhorigheid. Iedereen heeft namelijk hetzelfde doel voor ogen: Textbroker zo soepel mogelijk laten verlopen, voor jou als auteur én voor onze klanten. Die onderlinge samenwerking vind ik óók een van de leukste aspecten van mijn werk.

 

En wat biedt de grootste uitdaging?

 

Wat ik het meest uitdagend vind aan mijn baan? Die grote diversiteit van taken! Want je moet best een goede time manager zijn om het elke dag weer allemaal voor elkaar te krijgen. Gelukkig vind ik het leuk om te jongleren met mijn tijd en lukt het altijd wel weer om iedereen te helpen.

 

Heb je nog famous last words voor ons?

 

Jazeker! Wat je ook voor vraag of probleem hebt, schroom nooit om naar ons toe te komen. Mail of bel ons gewoon, we proberen je altijd binnen 24 uur antwoord te geven. Het is ons werk om jou te helpen en we hebben er superveel plezier in om je te ondersteunen. We zijn erg blij met jou als auteur en willen je zo goed mogelijk helpen om nog mooiere teksten te schrijven en om je thuis te blijven voelen bij Textbroker.

Tot snel, we spreken elkaar vast binnenkort weer!

 

Een vrouw zit aan de laptop en communiceert op verschillende manieren

 

Dit was het eerste deel van een drietal interviews met het team van Textbroker Benelux. We schrijven deze interviews omdat we er trots op zijn dat Textbroker dit jaar alweer zijn 10e verjaardag viert. Zonder JOU waren we nooit zover gekomen!

 

We nodigen je dus van harte uit om te reageren op dit artikel en om jouw eigen ervaringen met het supportteam te delen. Herken je je in bepaalde situaties van contact tussen het team en de auteurs? Hoe heeft dit artikel jouw perceptie van het werk van het supportteam veranderd? Laat het ons weten via [email protected], we vinden het leuk om van je te horen!

 

Volgende keer…

 

In het volgende deel neemt Romy je mee in haar werk als Project Manager. Je krijgt een kijkje in de schermen achter Managed Service opdrachten en Teamopdrachten. Is dat allemaal nog een echt mysterie voor jou of werk je al als (vaste) gastauteur in een van de teams? Mis de volgende aflevering achter de schermen bij Textbroker Benelux niet!


Reacties

Felice 12. september 2022 - 18:19

Wat een leuk artikel. Een inkijkje in de dag van degene die me altijd goed geholpen heeft en die me altijd netjes te woord staat.. bedankt voor alles Angelika! Zij en Emilie Haffmans hebben het tot zover echt goed gedaan waardoor ik al ruim 7 jaar ongeveer auteur ben bij textbroker. Gr. Felice

Beantwoorden

angelika.jung-peeters 13. september 2022 - 9:08

Dank je wel, Felice! Zoveel eer doet ons echt blozen.

Beantwoorden

Marijke 13. september 2022 - 6:50

Ik ben altijd super blij met je snelle reactie en behulpzaamheid. Een geweldige support. Dankjewel!

Beantwoorden

angelika.jung-peeters 13. september 2022 - 9:07

Dank je voor het mooie compliment, Marijke! Het maakt me nu bijna een beetje verlegen….

Beantwoorden

rms 21. september 2022 - 8:39

Een heel mooi verhaal, het is altijd leuk om ook de andere kant eens te horen. Ook heel erg bedankt voor de perfecte support!

Beantwoorden

angelika.jung-peeters 28. september 2022 - 12:39

Dank je voor je vriendelijke woorden, Rita! Zulke feedback is precies wat het werk zo leuk maakt.

Beantwoorden

Heeft u een vraag of opmerking bij een artikel? Laat het ons weten!

Uw e-mailadres wordt niet openbaar gemaakt. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*
*

Managed-Service

Wil je complete tekstprojecten uitbesteden en de absolute topklasse in tekstkwaliteit ontvangen? Ben je geïnteresseerd in uitgebreide contentservices, zoals blogmanagement? Maak dan kennis met onze Managed-Service en profiteer van ons Alles-In-Eén-Pakket.

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Self-Service

Heb je relevante up-to-date content nodig? Binnen Self-Service bestel je snel en eenvoudig je tekst naar wens – en dat tegen topvoorwaarden.

Nu gratis aanmelden als opdrachtgever!

Auteurs

Duizenden auteurs wereldwijd verdienen bij dé tekstmarktplaats Textbroker geld met hun teksten. Ze bepalen zelf wanneer en hoeveel zij schrijven en kunnen zich zo verzekerd zien van een flexibel inkomen. Lees hier hoe je jouw woorden omzet in klinkende munt.

Nu gratis aanmelden als auteur!