Skip to main content

Voor klanten

De noodzaak van een call-to-action

Een zogenaamde call-to-action (CTA) vind je vaak terug op een button en is over het algemeen zeer kort. Het is bovendien gebruikelijk dat de ‘oproep tot actie’ wordt geformuleerd in de gebiedende wijs. Uitdrukkingen die je veelal tegenkomt, zijn onder andere ‘Plaats je bestelling’ of ‘Neem nu contact met ons op’. Ze worden bovendien vaak kort geïntroduceerd en afgesloten door een ‘lead-in’ en een ‘lead-out’, en zijn vaak te vinden in de buurt van logo’s. Hoewel deze aanvullende elementen niet altijd noodzakelijk zijn, leveren ze wel een belangrijke bijdrage aan een hogere conversie. Laten we daarom eens kijken hoe de call-to-action in elkaar steekt. Oftewel: wat is de anatomie van een call-to-action?

Meer ervaren

De content van Textbroker in 2016

Iedere maand verwerkt Textbroker meer dan 100.000 contentopdrachten van over de hele wereld. Op basis daarvan hebben we gekeken naar welke vormen van content in 2016 het meest besteld werden. De Textbroker Content Map geeft een overzicht van de tien meest bezochte Textbroker-platformen in 2016 met betrekking tot de tekstlengte, het onderwerp, het kwaliteitsniveau en het type tekst.

Meer ervaren

Het beruchte Google Translate

Hier een raadsel om u weer even wakker te maken: wat heeft meer dan 200 miljoen dagelijkse gebruikers, kent meer dan 100 miljard woorden en heeft 103 talen in een tijdsbestek van 10 jaar aangeleerd? Dat kan natuurlijk alleen maar over Google Translate gaan.

Meer ervaren